کد خبر: ۲۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 29 April 2015
دست‌های مهربان فرشتگان زمینی بار دیگر در امر مدرسه‌سازی گره خورد تا مدرسه‌ای دیگر در شهرستان نکا بنا شود اما همچنان 21 مدرسه تخریبی و 32 مدرسه بحران‌زا در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، دوازدهمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه‌ساز شهرستان نکا در حالی با حضور گرم و صمیمی خیران برگزار شد که با وجود حضور و مشارکت همه‌جانبه خیران مدرسه‌ساز همچنان شاهد بیش از 50 مدرسه تخریبی و بحران‌زا در نکا هستیم.

مدرسه‌سازی و توجه به این امر مهم در شهرستان نکا تنها به مجمع خیران مدرسه‌ساز و نظام تعلیم و تربیت محدود نمی‌شود بلکه با فرهنگ‌سازی مناسب اکنون برخی از مسئولان و دهیاران نیز به کمک نهاد آموزش و پرورش شتافته و کمک و مساعدت‌هایی را به این نهاد ارائه کرده‌اند که به‌عنوان نمونه، دهیار روستای اومال شهرستان نکا در طول یک‌سال گذشته با کمک اهالی این روستا، 50 میلیون تومان به امر مدرسه‌سازی کمک کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در دوازدهمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه‌ساز نکا با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز مازندرانی پرچم‌داران کار خیر در مازندران هستند، گفت: این افراد با کمک به امر مدرسه‌سازی در تعالی‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت مشارکت دارند.

سیدعلی قاسمی با بیان اینکه مهم‌ترین موجود در خلقت، انسان است و مهم‌ترین مسئله در انسان، اندیشه والای او است، یادآور شد: آنچه موجب تعالی انسان می‌شود اندیشه‌های او است که کار معلمان توجه به انسانیت انسان‌ها است.

وی با اعلام اینکه معلمان از افراد قابل اعتماد و از معتمدان جامعه‌اند، گفت: معلمان دارای پایگاه اجتماعی والایی در جامعه بوده و از سرمایه‌هایی هستند که باید از آن به‌درستی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با اعلام اینکه دستگاه طویل و با عظمت آموزش و پرورش دارای بیشترین سطح تحصیلات در بین دستگاه‌های مختلف اجرایی است، افزود: 77 درصد معلمان استان دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند که این مسئله از افتخارات ما است.

وی گفت: انجمن خیران مدرسه‌ساز به عنوان بازوی مردمی سازمان آموزش و پرورش در طول سال‌های متمادی کمک‌ کار ما بوده است و مدارس بسیاری در سطح استان در این راستا بنا شده است که امیدواریم با استمرار این فعالیت‌ها شاهد رشد بیشتری در بهسازی مدارس و فضاهای آموزشی باشیم.

فرماندار نکا نیز با اشاره به نقش ممتاز خیران در طول سال‌های مختلف و رفع مشکلات و برطرف شدن بسیاری از نیازمندی‌ها در جامعه گفت: استفاده از توان خیرین در امر مدرسه‌سازی، در واقع کمک به نهاد آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف عالیه نظام و رشد و تعالی نظام است.

رحیم قاسمی‌طوسی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نیز توجه خاصی به نظام تعلیم و تربیت و رشد و تعالی در این نهاد دارد، یادآور شد: دولت نیز در کنار همه دغدغه‌ها و برخی از مشکلات اقتصادی، توجه به فرهنگ را به عنوان زیربنای کاری مورد توجه ویژه قرار داده است تا شاهد رشد همه‌جانبه در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان پلی بین خدا و مردم جهت برطرف کردن موانع و مشکلات محرومان هستند، تصریح کرد: خیران باید الگوی همه آحاد جامعه در امر کمک به دیگران و دستگاه‌های مختلف اداری و اجرایی باشند تا با کمک مردم و مسئولان در رفع مشکلات گام برداشته شود.

وجود 21 مدرسه تخریبی و 32 مدرسه بحران‌زا در نکا

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا نیز گفت: مدرسه‌سازی کار خیری است که امری ماندگار برای همیشه بوده و در کنار باقیات صالحات دارای اجر معنوی و اخروی است و برگزاری جشنواره تکریم از خیران مدرسه‌ساز نیز گامی مهم برای فرهنگ‌سازی و ترغیب نیکوکاران برای کارهای نیک و خداپسندانه است.

اصغر کارگر افزود: شهرستان نکا دارای 182 آموزشگاه و 17 هزار و 548 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از 182 مدرسه دولتی و غیرانتفاعی شهرستان نکا (152 مدرسه دولتی و 30 مدرسه غیر انتفاعی) 21 مدرسه تخریبی و 32 مدرسه بحران‌زا است.

وی گفت: در همین رابطه 58 مدرسه سالم با 111 ساختمان آموزشی در نکا فعال است و 26 مدرسه این شهرستان دونوبته است که بیش از 4 هزار دانش‌آموز نکایی در این مدارس مشغول تحصیل‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا با اشاره به موفقیت‌های مختلف آموزش و پرورش نکا در طول سال گذشته گفت: کسب رتبه اول جشنواره جابربن‌حیان، کسب 57 رتبه زیر هزار از سوی دانش‌آموزان نخبه شهرستان نکا در آزمون سراسری 93 و همچنین رتبه چهارم استان در مسابقات علمی از افتخارات ما در آموزش و پرورش نکا است که با همکاری و تعامل معلمان و دانش‌آموزان به‌دست آمد.

کارگر با اشاره به کمک حدود 2 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز نکا در طول یک‌سال گذشته تاکنون افزود: آموزش و پرورش نکا با توجه به دارا بودن مدارس تخریبی، بحران‌زا و دونوبته همچنان نیازمند مشارکت خیران در امر مدرسه‌سازی و بهسازی فضاهای آموزشی است تا در جهت رشد کمی و کیفی تعلیم و تربیت گام برداریم.

به گزارش فارس، هم‌اینک برخی از مدارس تخریبی و همچنین بهسازی و بازسازی مدارس، توسط خیران در شهرستان نکا در حال احداث است که امید است با افزایش مشارکت خیران در امر مقدس مدرسه‌سازی، که می‌توان از آن به عنوان مصداق واقعی همراهی مردم با دولت در اجرای برنامه‌ها و در راستای رفع مسائل و مشکلات در جامعه یاد کرد، شاهد رشد و افزایش سرانه زیرساخت‌های آموزشی برای رشد و پیشرفت دانش‌آموزان و اجرای سیاست‌های مختلف تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش باشیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار