مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل بیش از 6 هزار و 250 روشندل داریم که حدود یک‌هزار و 800 نفر از آنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۳۱۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 16 October 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد ستاری در مراسم تجلیل از چهره‌های موفق روشندل در گرامیداشت روز عصای سفید در هتل دریای اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل بیش از 6 هزار و 250 روشندل داریم که حدود یک‌هزار و 800 نفر از آنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: بهزیستی تلاش جدی را آغاز کرده تا بحث توانمندسازی جامعه معلولان به ویژه نابینایان را به عنوان گروهی که نیاز به حمایت جدی دارند، در همه عرصه‌ها مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی استان بحث آموزش به ویژه آموزش خط بریل را برای نابینایان و حضورشان در مدارس استثنایی یادآور شد و گفت: ما به سمتی حرکت می‌کنیم تا افراد روشندل را در ادامه مسیر تحصیل و همچنین آموزش و توانمندسازی مورد حمایت قرار دهیم به طوری که در زمینه اشتغال این افراد با حمایت از کارآفرینان در قالب پرداخت حق بیمه سعی داریم آنها را راغب به استخدام و جذب نیروهای روشندل کنیم.

ستاری از پرداخت هزینه جبران خدمات کارآیی در قالب نصف حقوق نابینایان را به کارآفرینان در این حوزه یادآور شد و افزود: ما تا 6 میلیون تومان به شکل بلاعوض و تا 15 میلیون تومان در قالب تسهیلات کم بهره و قرض‌الحسنه آماده حمایت از روشندلان هستیم تا بتوانند فرصت اشتغال را برای خود و خانواده‌هایشان فراهم کنند.

وی پرداخت تسهیلات تا سقف 75 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد برای کارآفرینان را که اقدام به جذب نابینایان کنند، یادآور شد و بیان کرد: اصلی‌ترین برنامه سازمان بهزیستی رویکرد پیشگیرانه در کاهش نابینایی‌هاست به طوری که ما در قالب طرح غربالگری بینایی سعی در جلوگیری از تنبلی چشم و به حداقل رساندن آسیب‌ها در این حوزه داریم تا کودکان سه تا شش سال مورد توجه قرار گیرند.

ستاری با بیان اینکه امسال بیش از 85 درصد کودکان سنین سه تا شش سال تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، اضافه کرد: امیدواریم با همراهی خود خانواده‌ها این میزان پوشش طرح غربالگری بینایی تا صد درصد افزایش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پرداخت کمک هزینه‌های ایاب و ذهاب و دیگر هزینه‌های حضور در کلاس‌های آموزشی هنری و فرهنگی خبر داد و گفت: 53 درصد ادارات اردبیل در این راستا مناسب‌سازی شدند تا در رفت و آمد نابینایان و سایر معلولان مشکلی به وجود نیاید و این کار تا سقف صد درصد پوشش فضاهای عمومی و مناسب‌سازی ادارات و اماکن شهری به جد دنبال می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار