همایش ملی ایران و حقوق بین الملل با موضوع صلح و امنیت منطقه ای با حضور شخصیت های علمی و حقوقی، روز چهارشنبه در تالار شیخ مفید دانشگاه مفید قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۲۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 09 November 2016
همایش ملی ایران و حقوق بین الملل با موضوع صلح و امنیت منطقه ای با حضور شخصیت های علمی و حقوقی، روز چهارشنبه در تالار شیخ مفید دانشگاه مفید قم آغاز به کار کرد.همایش ملی ایران و حقوق بین الملل با موضوع صلح و امنیت منطقه ای با حضور شخصیت های علمی و حقوقی، روز چهارشنبه در تالار شیخ مفید دانشگاه مفید قم آغاز به کار کرد.
 
 
به گزارش تابناک قم، رئیس دانشگاه قم در این همایش با اشاره به برخی از فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: همایش ملی ایران و حقوق بین‌الملل صلح و امنیت منطقه‌ای باید اقدامی در راستای افزایش صلح و امنیت منطقه‌ای بوده و سبب تقویت انگیزه علاقمندان، محققان،‌ اساتید و پژوهشگران در حوزه حقوق بین‌الملل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز افزود: همایش ملی ایران و حقوق بین الملل در راستای ارائه راهکار متناسب با شرایط منطقه و با بهره مندی از ظرفیت های متخصصان در این حوزه ترتیب یافته است.

وی افزود: نقش دانشگاه ها اهتمام به مسائل منطقه ای و پیشگام بودن در عرصه بین الملل است تا براساس اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

دبیرعلمی همایش ملی ایران و حقوق بین الملل نیز به ویژگی های این همایش اشاره کرد و گفت: کمیته علمی همایش دارای چهار کمیته تخصصی شامل حقوق بین ‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه، حقوق بین ‌الملل و صلح و امنیت بشری در منطقه، حقوق بین ‌الملل و ارتباطات بین ‌المللی در منطقه و حقوق بین‌ الملل و همکاری ‌های منطقه ‌ای است.

مصطفی فضائلی افزود: حقوق بین ‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه، حقوق بین ‌الملل و صلح و امنیت بشری در منطقه، حقوق بین ‌الملل و ارتباطات بین‌ المللی در منطقه، حقوق بین ‌الملل و همکاری‌ های منطقه ‌ای و رویکردهای اسلامی نسبت به تمام محورها از جمله این محورهاست.

وی گفت: بررسی چالش ‌های حقوقی بین ‌المللی پیش ‌روی ایران در منطقه، بررسی حقوقی بین ‌المللی جایگاه ایران در تحولات کنونی و آینده، ارائه راه‌ حل ‌های کاربردی برای چالش های حقوقی بین ‌المللی، فراهم‌ سازی زمینه‌ های حقوقی بین ‌المللی جهت گسترش همکاری‌ های منطقه ‌ای و شناسایی زمینه ‌های حقوقی بین ‌المللی برای تقویت نقش ایران در صلح و امنیت منطقه ‌ای از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

فضائلی با بیان این که 200 چکیده علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است گفت: ارائه کنندگان این چکیده ها 80 درصد استادان حقوق و 20 درصد دانشجویان مقطع دکتری در رشته حقوق بوده اند.

وی افزود: 60 مقاله مورد تایید داوران قرار گرفت و 26 مقاله قابل ارائه شفاهی است و از 18 مقاله برتر تجلیل به عمل می آید.

وی با اشاره به این که یکی از مسائلی که کشورها با آن مواجه هستند فاصله با مراکز دانشگاهی و نیاز جامعه است گفت: باید فاصله ها کم شود و دانشگاه به عنوان پل ارتباطی با جامعه، نیازهای افراد را شناسایی و رفع کند.

وی ادامه داد: 50 کارگروه آموزشی در حوزه علوم بشر و صلح و امنیت در منطقه برگزار شده است تا بتوانیم راهکارهایی برای حل بحران های منطقه ارائه کنیم.

اولین همایش از سلسله همایش ‌های ملی و بین ‌المللی ایران و حقوق بین ‌الملل توسط دانشگاه قم با همکاری مراکز علمی و دولتی از جمله وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، کمیته ملی بشردوستانه و سایر نهادها در حال برگزاری است.

همایش ملی ایران و حقوق بین الملل با موضوع صلح و امنیت منطقه ای با حضور شخصیت های علمی و حقوقی، 19آبانماه جاری در دانشگاه قم آغاز و به مدت 2 روز برگزار می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار