رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر لزوم برنامه‌ریزی و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی برای اجرای هرچه بهتر مراسم های ملی و مذهبی در استان تاکید کرد .
کد خبر: ۳۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵ 09 May 2015

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر لزوم برنامه‌ریزی و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی برای اجرای هرچه بهتر مراسم های ملی و مذهبی در استان تاکید کرد .

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز و  به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، حجت الاسلام تقی زاده با تقدیر از عملکرد رسانه ملی و استانی در پوشش مراسم های ملی و مذهبی در استان ، گفت : رسالت رسانه ، حفظ و حراست از فرهنگ است و ما باید با استفاده از رسانه اسلامی ، فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را به جوانان خود بشناسانیم .

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از فعال ترین استان ها در برگزاری مراسم های ملی و مذهبی است افزود : استان آذربایجان شرقی در مراسم های ملی و مذهبی هم از نظر شکوه و عظمت حضور مردم و هم از نظر برگزاری کیفی مراسم در بین استانها از جایگاه خوبی برخوردار است .

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد : دین و مذهب ما تنها مذهبی است که در آن عشق ، فلسفه و شور و احساس همراه با معرفت وجود دارد و این مراسمات فرصت مناسبی برای تربیت بنیان های فکری ، اعتقادی، ارزشی وارکان نظام و انقلاب است .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه کار در حوزه ی دین تنها بر عهده خطیبان، مسوولان فرهنگی و کارشناسان مذهبی نيست ، گفت : رسالت مهم و اساسی رسانه ملی کار فرهنگی است و وظیفه رسانه ملی و استانی ، نشر و نمود مسایل فرهنگی است و باید همه کسانی که در یک کشور اسلامی زندگی می کنند و برای تربیت فرزندان خود و نسل جوان احساس مسوولیت می کنند ، در این راستا تلاش نمایند .

سید محسن لطیفی با انتقاد از کوتاهی برخی از دستگاه‌های اجرایی در برگزاری باشکوه مراسم ها ، افزود : صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی همگام با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، همیشه در تلاش بوده که این مراسمات در استان به نحو احسن اطلاع رسانی و پوشش داده شود .

وی خاطر نشان کرد : گستره ی ظرفیت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به اندازه ای گسترده است که تنها یک یا چند سازمان و نهاد فرهنگی نمی تواند این قابلیت را تکمیل کند و همه سازمانها و ارگانها باید در برگزاری هر چه بهتر این برنامه ها تلاش کنند .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر باید از ابزارهای متعدد برای تبلیغ دین استفاده کرد ، تصریح کرد : محدوده تبلیغ و اطلاع رسانی دین از طریق منبر فقط در مخاطبان و افراد پامنبری خلاصه نمی شود و باید از ظرفیت عظیم رسانه ها در این زمینه استفاده کرد . سید محسن لطیفی در پایان با بیان اینکه برخی نهادها و موسسات در راستای وظیفه اطلاع رسانی و تبلیغ خود با ایجاد وبلاگ ، سایت و پایگاه های خبری ، تلاش می کنند تا مطالبی را در مناسبت های مذهبی و ملی منتشر کرده و خوراک فکری و علمی مخاطبان خود را تهیه کنند ، گفت : از آنجا که حوزه اطلاع رسانی صدا و سیما نسبت به سایر رسانه ها گسترده است ، بهتر است با ارتباط هر چه بهتر و بیشتر ، برنامه ها را در شان و جایگاه استان برگزار کنيم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار