عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید برکات سفر زیارت اربعین حسینی(ع) را حفظ کنیم و قدردان این همه اخلاق نیکویی که در این مسیر به چشم می‌خورد باشیم.
کد خبر: ۳۳۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 19 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری شامگاه جمعه در مراسم عزاداری موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در محل عمود ۱۰۸۰ در مسیر نجف به کربلا با اشاره به فضیلیت زیارت امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از اعمالی که در روایات ما ثواب بسیاری برای آن نوشته‌اند، زیارت ائمه معصومین و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) است که برای هر قدم در این مسیر، زیارت ثواب یک حج عمره تا ۷۰ حج عمره را آورده‌اند.

وی افزود: در روایات داریم خداوند در شب جمعه عنایت ویژه ای به سرزمین کربلا دارند و ملائک الله به همراه همه انبیاء و اولیاء الهی یه این سرزمین می‌آیند و این نشان دهنده عظمت جایگاه و مقام امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روایات داریم حرم سیدالشهدا(ع) در حال تردد انبیاء و ملائک الله است و این شرایط در مجلس روضه هم وجود دارد افزود: این نعمت بزرگ الهی است که ما باید از آن حداکثر استفاده را ببریم و کسی که به سمت امام حسین(ع) حرکت می‌کند در حقیقت دعوت شده است.

وی بیان داشت: حرکت مردم در اربعین حسینی به سمت کربلا بدون شک با دعوت بوده است و با وجود مشکلات و گاها ناامنی‌هایی که وجود دارد اما مردم مشاقانه در این مسیر قدم می‌گذارند اما باید قدردان این امر بود که به ما اجازه ورود به کربلا را داده‌اند و ما این روزها می‌توانیم حرم امام حسین(ع) را زیارت کنیم.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه، در روایات داریم اشک بر امام حسین(ع) گناهان کوچک و بزرگ ما را از بین می‌برد و ما این نعمت را به برکت وجود امام سجاد(ع) داریم که سال‌ها در مصیبت روز عاشورا گریستند ادامه داد: زیارت اربعین زیارت تشوقی است که انسان دلش برای حرم مطهر امام حسین(ع) تنگ می‌شود و به این سفر می‌آید و این لطف آقا است.

وی ادامه داد: پذیرایی عراقی‌ها از زائران اربعین حسینی در حقیقت سرچشمه در محبت امام حسین(ع) دارد و ما در واقع مهمان سفره اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و پس از این سفر اشتیاقی در دل زائران بوجود می‌آید که همه دوست دارند سال بعد هم در این ایام به کربلا سفر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ثواب‌هایی که برای زیارت امام حسین(ع) آورده‌اند؛ دست یافتنی است و انسان می‌تواند حداکثر ثواب‌های زیارت را دریافت کند و ممکن است کسی هم قادر به دریافت تمام آن نباشد.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از عواملی که خداوند انسان را از شر شیطان حفظ می‌کند زیارت امام حسین(ع) است و خداوند ملائکه بزرگی را مأمور می‌کند تا از همه جوانب او را حفظ کند و در روایات داریم که اگر او در آن سال فوت کند ملائکه رحمت در زمان غسل و کفن کردن و در زمان تشییع بر سر بالینش حاضر می‌شود.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه، انسان باید بهترین نیت را داشته باشد و درجه عمل انسان از نیت او سرچمشه می‌گیرد افزود: زیارت شوقی بالاترین درجه زیارت است که انسان دلتنگ امام حسین(ع) می‌شود و انسان باید آنچه که به او در این مسیر می‌دهند حفظ کند و آن را امانت الهی بداند.

وی گفت: انسان در سفر زیارت اربعین به تعلاقات دنیوی کار چندانی ندارد و باید این حالات را حفظ کرد و مراقبه داشت و اگر زمانی هم انسان دچار خطا و لغزش شد سریعاً توبه کند.

وی تأکید کرد: برکات سفر زیارت اربعین حسینی را باید حفظ کنیم و این همه اخلاق نیکویی که در این مسیر به چشم می‌خورد را باید قدردان باشیم و در تمام روزهای زندگی آن را حفظ کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار