مدیر‌کل سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه:
مدیر‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: عزاداری حسینی به‌خصوص پیاده‌روری اربعین موجب تزکیه نفس و اثبات توحید، نبوت، امامت و ... می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 20 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی امروز  اظهار داشت: امام حسین(ع) در میان اهل‌بیت(ع) یک استثنا است.

وی امام حسین(ع) را یک الگو تمام عیار برای آموزش بشریت در تمامی قرون معرفی کرد و ادامه داد: تمامی پیامبران و ائمه اطهار صحه گذاشته‌اند بر کار و حقانیت امام حسین(ع)، لذا در روایات داریم که مردم از طریق امام حسین(ع) خدا و پیامبر را می‌شناسند.

مدیر‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه یکی از استثنا‌های امام حسین(ع) را اربعین حسینی دانست و گفت: امام حسین(ع) متعلق به بشریت است، چرا که این امام بزرگوار برای اصلاح ذات و آموزه‌های ماندگار بشریت شهید شده است.

این مسؤول پیاده‌روی اربعین حسینی به سوی کربلا را یک رفتار عبادی و عملی عنوان کرد و افزود: زائران حسینی قدم به قدم که به سمت حرم اباعبدالله الحسین(ع) برمی‌دارند خودبه‌خود موجب آموزه‌های فراوانی در راستای اصلاح بشریت می‌شود.

قبادی با بیان اینکه دسته‌های عزاداری علنی در کوچه و میدان‌ها اختصاص به امام حسین دارد، تصریح کرد: عزاداری حسینی به خصوص پیاده‌روری اربعین موجب تزکیه نفس و اثبات توحید، نبوت، امامت و ... می‌شود.

وی با اشاره به روایات درباره رجعت امام حسین‌(ع) به‌دنیا در زمان قیام امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: کار امام حسین(ع) ختم می‌شود به حکومت مهدویت، لذا پیاده‌روی اربعین حسینی زمینه‌ساز و آمادگی برای قیام حضرت مهدی (عج) است.

مدیر‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: کسانی که واجبات را انجام دهند و محرمات را ترک کنند و همچنین اخلاص عمل داشته باشند، عزادارن واقعی امام حسین(ع) محسوب می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به اجتماع بزرگ کرمانشاهیان در روز اربعین حسینی راس ساعت 10 تا 12 در سبزه میدان، گفت: این اجتماع نمایش بسیار آموزنده، اثربخش و کارساز برای بشریت است.

قبادی ضمن دعوت از اقشار مردم برای حضور در مراسم اربعین حسینی، یادآور شد: این مراسم با حضور آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، مسؤولان، بسیجیان و ... برگزار می‌شود که محل برگزاری مراسم با عکس شهدای مدافع حرم استان مزین شده است.

مدیر‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان از کسانی که درخواست مبلغ یا مبلغه دارند خواست که نامه‌های درخواستی خود را به اداره‌های تبلیغات شهرستان‌ها و استان ارسال کنند تا در اسرع وقت در راستای درخواست آن‌ها اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار