محمدکاظمی در نطق امروز خود در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن بر هم زدن مراسم سخنرانی نایب‌رییس مجلس دهم، خواستار برچیده شدن بساط قانون‌شکنی در همه حوزه‌ها شد.
کد خبر: ۳۳۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸ 23 November 2016
 محمدکاظمی در نطق امروز خود در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن بر هم زدن مراسم سخنرانی نایب‌رییس مجلس دهم، خواستار برچیده شدن بساط قانون‌شکنی در همه حوزه‌ها شد.

به گزارش تابناک همدان؛ نماینده ملایر در ابتدای سخنانش با تعزیت ایام اربعین حسینی، درگذشت مرحوم موذن زاده را به نمایندگان آذری زبان تسلیت گفت.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس پیرامون لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد با اتخاذ موضعی قاطع گفت:مطابق اصول ۳،۹،۲۰،۲۲،۲۳،۲۷،۱۵۶ قانون اساسی سلب آزادی های فردی به هیچ عنوان مجاز نیست.

کاظمی با اشاره به موضوع سخنرانی مطهری پیرامون تحلیل واقعه عاشورا با توجه به کتاب حماسه حسینی, و اطلاع مسئولین استان خراسان رضوی از این نکته، لغو این سخنرانی با توجیه پیشگیری از بی نظمی را مصداق بستن سنگ دانست و با تاکید بر این نکته که طبق اصول۸۴ و۸۶ نمایندگان حق اظهار نظر پیرامون همه مسایل را داشته و امکان تعقیب قضایی ایشان نیز وجود ندار, لغو سخنرانی مطهری را مصداق عینی قانون شکنی توصیف کرد و با قدردانی از مواضع صریح ریاست مجلس از رییس قوه قضاییه خواست تا با تدبیری هوشمندانه, بساط این دست سلیقه گرایی ها برچیده شود.

نماینده ملایر رسیدگی به پرونده هایی مانند پدیده و موسسه میزان و ثامن الحجج را که بیش از نیم میلیون نفر از مردم را با بحران جدی روبرو کرده است، اولویتی اساسی دانست که بهتر است به جای لغو خلاف قانون سخنرانی ها، به آن ها پرداخته شود.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس در ادامه سخنان خود با خطاب دادن ریاست محترم جمهور از تعلل و سهل انگاری سازمان برنامه و بودجه پیرامون خرید تضمینی کشمش و محصولات کشاورزی علی رغم دستورات رییس جمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی ابراز گلایه کرد و آنرا خاطره ای تلخ توصیف کرد که در ذهن باغداران و مردم باقی خواهد ماند.

کاظمی با انتقاد از عدم همکاری برخی بانکها با ستاد تسهیل در حمایت از واحدهای تولیدی استان همدان و شهرستان به رغم توفیق استان در کسب جایگاه مطلوب در تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی با تلاش استاندار محترم و همه مسوولان، خواستار توجه به این موضوع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار