ابطال و تعلیق 37 پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل عدم رعایت الزامات کیفی در استان کرمانشاه
کد خبر: ۳۳۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 23 November 2016

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، مدیر کل استاندارد استان از اقدام  این اداره کل نسبت به ابطال و تعلیق 37 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد بر روی فرآورده های تولید شده در سطح استان کرمانشاه در 8 ماهه سال 95 خبر داد.

محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از وظایف حاکمیتی سازمان ملی استاندارد، نظارت بر اجرای استانداردهای ملی در سطح کشور است که این مهم با نظارت‌های مستمر بر فرآورده‌های واحدهای تولیدی تحت پوشش از طریق کنترل کیفیت خط تولید، نمونه‌برداری از فرآورده های آنها و همچنین نمونه‌برداری و آزمون کالا در سطح بازار مصرف به منظور تطبیق با استانداردهای ملی مربوطه محقق خواهد شد.

ایشان در ادامه گفت: چنانچه محصول نمونه‌برداری شده در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی فوق، اقدام خواهد شد.

محمودرضا نیازی افزود: از 720 واحد تولیدی فعال استان، قریب به 420 واحد تولیدی و خدماتی، تحت پوشش اداره کل استاندارد کرمانشاه بوده که کارشناسان این اداره کل به‌صورت مستمر بر فعالیت آن‌ها نظارت دارند که تا کنون بیش از 850 فرآورده با ویژگی متمایز در این واحدهای تولیدی موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شده‌اند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت: كارشناسان این اداره کل به‌صورت مرتب و بدون اطلاع قبلي از واحدهای توليدي بازرسي و نمونه‌برداری به عمل می‌آورند و ملاك تمديد پروانه استاندارد، كسب نتايج قبولي و استقرار نظام كيفيت در واحد توليدي می‌باشد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد: در 8 ماه سال جاری و طی 7 جلسه کمیته علائم تعداد 37 فقره پروانه کاربرد استاندارد واحدهای تولیدی استان به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد ابطال و یا تعلیق گردیدند، که از این میان 24 فقره پروانه مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی، 7 پروانه مربوط به صنایع ساختمانی و معدنی، 3 فقره مربوطه به صنایع بسته بندی و سلولزی، 1 فقره مربوط به صنایع شیمیایی، 1 پروانه برق و الکترونیک و 1 پروانه نیز اوزان و مقیاس ها بوده است.

مدیر کل استاندارد استان افزود: از ابتدای سال جاری و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ترغیب واحدهای تحت پوشش مشمول به تولید کالا با معیارهای استاندارد، در سال جاری 42 پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید در حوزه های (صنایع غذایی و کشاوزی، ساختمانی و معدنی، شیمایی، خودرو و نیروی محرکه و ...) توسط این اداره کل صادر و همچنین 64 پروانه کاربرد علامت استاندارد نیز تمدید گردیده است

محمودرضا نیازی با اشاره به اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولیدکننده یا ارائه‌کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است خاطرنشان کرد: تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب گردیده و مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه افزود: یکی از راهکارهای برقراری عدالت اجتماعی توسط دولت حمایت از حقوق تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده است. لذا این اداره کل در راستای تحقق اهداف سازمانی و به عنوان دستگاه حاکمیتی تمام توان خود را برای حمایت از حقوق توام این سه گروه به کار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار