خطیب نماز جمعه اهواز تصریح کرد؛
ما را در خوزستان متهم به بخشی نگری می کنند در صورتی که استانهای دیگر با لابی گری در تهران به دنبال منافع کشاورزی استان خود هستند
کد خبر: ۳۴۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 09 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛ آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۶۳ به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: دانشگاه ها پس از پیروزی انقلاب به ستادی برای فعالیت گروه های مارکسیستی و منافقین تبدیل شده بودند که حضرت امام خمینی (ره) دستور تعطیلی دانشگاه ها را دادند.

وی افزود: امروز دانشگاه های ما یکی از قطب های بسیار مهم در تولید علم هستند و پیشرفت بسیار ارزشمند علمی امروز کشور ما مرهون دانشگاه های ماست.

آیت الله حسن زاده در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز، گفت: در مسیرهای جاده ای متاسفانه کمبود مسجد داریم و باید از نقاط ورودی تا مرزی استان در مسیرها مسجد مناسب ساخته شود.

خطیب نماز جمعه اهواز در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به ایام اربعین حسینی خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال های گذشته دو مرز خوزستان با کمترین مشکل پذیرای زائران بودند.

وی تصریح ضمن قدردانی از اداره کل راه خوزستان برای افتتاح جاده بستان به چذابه اظهار داشت: در مسئله اربعین برای مشکلات زیرساختی مانند راه و آب آشامیدنی نیاز به اعتبارات ملی است و این کار، کار مردم نیست، ان شاء الله نمایندگان استان این موضوع را برای در نظر گرفتن در بودجه ۹۶ لحاظ نمایند.



امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی حِله تصریح کرد: این نخستین جنایت گروه های تکفیری نبود و همه این جنایات به صهیونیست ها و آمریکا باز می گردد، بشکند آن قلمی که بخواهد عامدانه و عالمانه نفرت مردم از آمریکا را کم کند.

خطیب نماز جمعه اهواز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به بحث انتقال آب، تصریح کرد: مسئله آب یک بحران جهانی، منطقه ای بین استانی و بین شهری است که حداقل باید محدوده منطقه ای آن به خوبی مدیریت شود.

آیت الله حسن زاده گفت: نگاه ما به مسئله آب استانی نیست بلکه مانند نفت و سدها کشوری است اما آنچه که همه گفتند، انتقال آب برای شرب را هیچ کس مانع نمی شود اما آنچه در خوزستان میان مسئولین و نمایندگان مردم وفاق کامل بر آن است مشخص می کند که این مسئله سیاسی نیست زیرا سلیقه های سیاسی متضاد در استان بر آن اتفاق دارند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: معنایی ندارد آب برای کشاورزی در استانهای دیگر منتقل شود و آنگاه کشاورزی خوزستان که بخش مهمی از اشتغال را بر عهده دارد، مختل شود.

وی افزود: ما را در خوزستان متهم به بخشی نگری می کنند در صورتی که استانهای دیگر با لابی گری در تهران به دنبال منافع کشاورزی استان خود هستند.

آیت الله حسن زاده گفت: ان شاء الله مسئولین و نمایندگان مردم خوزستان از مجاری قانونی این موضوع را پیگری کنند و اجازه ندهند ما را به بخشی نگری متهم کنند.

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان لزوم شفاف سازی در زمینه انتقال آب تصریح کرد: رئیس جمهور می گوید که انتقال آب فقط برای شرب است اما نامه ای مطرح می شود که برای انتقال آب تلاش بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تمدید تحریم های ۱۰ ساله علیه ایران اظهار داشت: بدعهدی آمریکا با تصویب این تحریم ها نمایان شد و رئیس جمهور نیز با قاطعیت واکنش نشان دادند اما انتظار داریم این قاطعیت در برخورد با این بدعهدی وجود داشته باشد.

وی افزود: همت مسئولین باید تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی باشد تا اگر بدعهدی صورت گیرد خود آنها ضرر کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار