آیت اله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری؛
تابناک مرکزی: آیت اله محسن اراکی با اشاره به اینکه اولین گام برای اجرایی شدن فتنه خروج از فرمان رهبری امت جامعه اسلامی است گفت: خوشبین بودن به دشمنی که از اول انقلاب آن را امتحان کرده ایم و و از روزی که جامعه خود را شناخته در پی آسیب به ملت ایران حرکت کرده است کمال حماقت و بی بصیرتی است و اینکه بعد از خیانت دشمن و نقض پیمان هم بر سر عهد خود باقی بمانیم با احکام اسلام منافات دارد.
کد خبر: ۳۵۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 30 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیت اله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنج شنبه در اجتماع باشکوه مردم شهر اراک در سالروز حماسه نهم دیماه در مسجد الزهرا اراک راه حل تمامی مشکلات جامعه را اطاعت و تبعیت از رهبری که فرمان الهی را تبیین می کند عنوان کرد و گفت: چقدر تجربه اجتماعی و تاریخی لازم است که بفهمیم دشمن و دوست کیست و بدانیم دیگران و امریکا حلال مشکلات ایران نیستند.

آیت اله اراکی با اشاره به اینکه اولین گام برای اجرایی شدن فتنه خروج از فرمان رهبری امت جامعه اسلامی است ابراز کرد: بر اساس خطبه حضرت زهرا سلام اله علیها خارج شدن از فرمان رهبری چیره شدن مستکبران و ستمگران بر امور، چپاول ثروت و اقتصاد و از بین رفتن امنیت را به دنبال دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه اطاعت از رهبری تنها در گفتار مورد قبول نیست و باید با رضایت رهبری همراه باشد خاطر نشان ساخت: اینکه رهبری در مورد مسائل مختلف چون مذاکرات هسته ای، اقتصاد مقاومتی گلایه میکند امری خطرناک است و نشان دهنده این است که کوتاهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از مهم ترین احکام فقه اسلامی و بر اساس نظام مدیریتی اسلام هر شخصی که در راس سمتی قرار می گیرد باید عدالتش محرز شده باشد ادامه داد: مسئولی که عادل است به بیت المال مسلمانان خیانت نمی کند.

وی افزود: وظیفه نماینده مجلس از امام جماعت مهم تر است و نماینده ای که عدالت نداشته باشد و بی تقوایی کند اسرار مملکت را طوری افشا می کند که دشمن بر جامعه اسلامی چیره شود.

آیت اله اراکی با انتقاد از سیستم بانکی که اصلا ربطی به اسلام ندارد و بدون در نظر گرفتن احکام اسلامی اداره می شود گفت: مهم ترین مشکل مملکت این است که بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب هنوز موفق به اجرای احکام اسلام در نظام و سیستم مدیریتی خود نشده ایم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری اساس اصلاح فرهنگ عمومی جامعه را ایجاد تقوای اجتماعی قلمداد کرد و با بیان اینکه فرهنگ خداترسی باید در بین مردم جامعه و مدیران تعمیق بخشیده شود اظهار کرد: نماینده مردم در ملاء عام و بدون دلیل به فردی تهمت میزند که این بدترین نوع رفتار است و باعث می شود عدالت جای خود را به فسق  دهد و در اساسی ترین مراکز تصمیم گیری ما فاسقان نفوذ کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اساس اسلامیت نظام را تبعیت از فرمان رهبری بر شمرد و با ذکر این سخن که مدیر باید نسبت به زیر دستان خود در اجرای موازین شرعی سخت گیری کند و جرم اثبات شده زیر دست خود را نباید لاپوشانی کند افزود: دشمن شناسی لازمه امور است و بر اساس روایات اسلام به دشمن نباید اعتماد کرد بلکه با دشمن باید به گونه ای رفتار کرد که با ما رفتار میکند

وی ادامه داد: خوشبین بودن به دشمنی که از اول انقلاب آن را امتحان کرده ایم و و از روزی که جامعه خود را شناخته در پی آسیب به ملت ایران حرکت کرده است کمال حماقت و بی بصیرتی است و اینکه بعد از خیانت دشمن هم از این سخن بگوییم که حال دیگر گذشته است باعث می شود جامعه با لطمه های جدی روبرو شود.

آیت اله اراکی رعایت پیمان در مقابل نقض پیمان از سوی دشمن را عین بی بصیرتی دانست و با تاکید بر اینکه نباید در مقابل خیانت دشمن بر پیمان خود باقی بمانیم تصریح کرد: امروز که با برهان و دلیل و ادله روشن نقض پیمان از سوی دشمن محرز شده است سخن گفتن از پایبندی به پیمان با احکام شرعی و اسلامی که از ما ایستادگی در برابر دشمن را طلب می کند منافات دارد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید بر سر پیمان خود با خدا و رسولش بمانیم، تشخیص جبهه حق و باطل را توسط کسی که دچار فتنه نشده است بسیار آسان دانست که نیاز به اطلاعات و آگاهی بسیاری هم ندارد و بیان کرد: هر انسان بیدار دلی امروز می تواند تشخیص دهد که اسرائیل و حامیان ستمگرش در جبهه حق قرار دارند یا باطل.

وی اولین میثاق با خدا را پایبندی و ایستادگی بر سر عهد و پیمان عنوان کرد و با بیان اینکه امروز در دنیا هر جا پرچم دفاع از دین خدا به اهتزاز در می آید دسترنج خمینی کبیر است خاطر نشان ساخت: علیرغم تمامی فشار ها و تهدیدات اسلام در سطح جهان در حال گسترش است و امروز نسل جوان به عنوان بسیجی انقلاب در اروپا مشغول به فعالیت هستند.

 آیت اله اراکی با اشاره به اینکه ما حقانیت انقلاب را با تمام وجود خود باور داریم از وعده خدا سخن گفت که اگر در راه حق حرکت کنید قرار نبوده است تمامی دنیا با شما همراه باشند و بیان کرد: امروز هر چه فساد، استکبار و بی عدالتی است علیه ملت ایران بسیج شده است و لازم است جامعه اسلامی نیز متحد و منسجم حرکت کند و ایمان و بارو خود را به پیروزی افزایش دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار