دادستان عمومی و انقلاب استان قم رعایت اصل سرعت دادرسی را از مهمترین اصول کاری خود و دستگاه قضایی کشور ذکر کرد.
کد خبر: ۳۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 03 January 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی کاهه روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان قم گفت: فرایند دادرسی کشور در نظام حقوقی مبتنی بر اصول شکلی و ماهوی است که تمام دست‎اندرکاران عدالت کیفری ملزوم به رعایت آنها هستند.

وی افزود: اصل عدالت، قانونی بودن جرم و مجازات و اصل سرعت از جمله اصولی است که باید در سیستم قضایی مد نظرقرار گیرد؛ قانون مناسب‎ترین الگو برای سنجش رفتار و عملکرد حرفه‎ای است.

دادستان جدید استان قم با تاکید براینکه باید بر اساس مبنای قانونی بین حقوق متهم، بزه دیده و جامعه، ایجاد توازن کرد، گفت: اعتماد متولیان نظم و امنیت در استان، اعتقادی کار کردن، حضور با خلوص نیت وبرخورد قاطعانه با کسانی که با ارتکاب فعالیت‎های مجرمانه به دنبال برهم زدن این فرایند حقوقی هستند را به شدت پیگیر خواهیم بود.

وی گفت: امام صادق(ع) عدالت، امنیت و آسایش را سه اصلی دانستند که برای هر جامعه ضروری است و امیدواریم همه ما در این میسر گام برداریم.

همچنین دادستان پیشین استان قم نیز در این مراسم، گفت: اقداماتی که در 10 سال گذشته انجام شده با هدف خدمت به مردم عزیز استان قم صورت گرفته است زیرا خدمت به این مردمی که در این شهر عزیز و گرامی زندگی می‎کنند اجر و حلاوت بیشتری دارد.

مصطفی برزگر گنجی افزود: زحمات دستگاه قضایی شبانه روزی است و گرفتاری‎های شخصی نمی‎تواند مانعی برای کار و فعالیت باشد؛ در این ده سال تا هیچگاه تلفن کاری هیچ شخصی بی پاسخ نماند و هیچگاه زودتر از ساعت 2 بامداد کار را به اتمام نرساندم و حتی در روزهای پایانی عمر پدرم نیز نتوانستم به دلیل حجم کاری بالا در آخرین لحظات در کنار ایشان باشم.

وی بیان کرد: همه این تلاش‎ها انجام شد ولی معتقد هستم که کار بزرگ را شهدایی کردند که اگر شبانه روز نیز برای مردم و اسلام و انقلاب کار کنیم هیچوقت نمی‎توانیم خود را در حد شهدا بداینم.

دادستان پیشین استان قم گفت: در این مدت فعالیت‎هایی که انجام شد با همکاری همه فعالان دستگاه قضایی و دادستانی انجام شد؛ همکاری رئیس دادگستری و مسئولان استان نیز تلاشی پیگیر در انجام امور داشتند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار