یک كارشناس حوزه مهدویت با بیان اینكه برخی از فعالیت های بدون پشتوانه شرعی تبلیغات را دچار انحراف و آسیب می كند بیان کرد: عقلانی برخورد كردن با بحث مهدویت جامعه منتظر را كمتر دچار آسیب می كند.
کد خبر: ۳۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 21 May 2015
حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در همایش علمی كاربردی نقش بانوان مبلغ در جامعه منتظر اظهار داشت: ضرورت جامعه امروزی اقتضا می كند كه همه مبلغان باید در فضای تبیلغی خود اولویت اول را ارتباط مستقیم با انتظار و مهدویت قرار دارند.

كارشناس مباحث مهدویت انتظار را ایمان به خدا و جریان ولایت دانست و افزود: ایمان به خدا در بحث مهدویت بدین معناست كه سخن خداوند و ائمه اطهار نسبت به ظهور حضرت مهدی(ع) در جامعه منتظر به عنوان وعده ای قابل محقق است و مومنان به خداوند و به این وعده ایمان دارند.

وی گفت: ‌در حال حاضر بحث مهدویت همچون سایر رشته های علوم دیگر تخصصی شده است و امروزه مردم جامعه می خواهند بدانند كه با توجه به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه آیا داعش همان سفیانی است، ‌ آیا حوثی ها در یمن و تحولات یمن نشان دهنده قیام یمانی است و تحولات منطقه ارتباطی با ظهور حضرت حجت(ع) دارد یا خیر كه در این زمینه مبلغان عرصه مهدویت باید اطلاعات خود را به روز كنند.

حجت الاسلام فوادیان تاكید كرد: عدم آشنایی با معارف مهدویت باعث بروز آفت ها و آسیب هایی در جامعه می شود و در این زمینه مبلغان مهدویت باید در اولین گام سیر مطالعاتی خود را در خصوص مهدویت افزایش دهیم.

وظیفه بانوان در عصر انتظار

وی با اشاره به نخستین رسالت بانوان در عرصه مدیریت خانواده ابراز كرد: در اولین گام نخستین وظیفه بانوان مبلغ تربیت نسل منتظر است.

كارشناس مباحث مهدویت با اشاره به گسترش خرافات در زمینه مهدویت در میان بانوان جامعه تصریح كرد: مسئله ای كه باعث تاسف است جذب و جلب افراد تحصیلكرده و حوزوی به مدعیان دروغین مهدویت است.

وی با بیان اینكه دومین وظیفه بانوان مبلغ، پررنگ كردن نقش و رسالت بانوان در خانواده است خاطرنشان كرد: غرب كه فرهنگ كار كردن بانوان را در جامعه گسترش داد، امروزه بازگشت زن از كارخانه به خانه را تبلیغ می كند اما هنوز جامعه ما به این نتیجه نرسیده است.

حجت الاسلام فوادیان گفت: برخی از فعالیت هایی كه پشتوانه شرعی ندارند تبلیغات را دچار انحراف و آسیب می كنند كه یكی از این موارد عاطفی برخورد كردن با بحث مهدویت است و جامعه هر چه مباحث مهدویت را به صورت عقلانی مطرح كنیم آسیب ها كمتر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار