کد خبر: ۳۸۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 23 February 2017
وجود چاله و دست انداز در خیابان های اصلی شیروان چند وقتی است که مشکلاتی را برای رانندگان به وجود آورده است؛ چاله هایی که بعضی از آن ها می تواند روی دست رانندگان هزینه های زیادی بگذارد.البته در این خصوص بسیاری از شهروندان از اجرای طرح های آسفالت در معابر مختلف شهر به خصوص در کوچه ها و معبرهای فرعی راضی هستند اما دست اندازهایی که به ویژه در پاییز و زمستان امسال در خیابان های اصلی شهر به وجود آمده صدای بعضی از رانندگان را در آورده است.
درخواست رسیدگی فوری
یکی از رانندگان تاکسی درون شهری با اشاره به این که چاله های ایجاد شده در سطح شهر باعث وارد شدن ضرر مالی به رانندگان می شود می گوید: اگر راننده ای با این وضعیت آشنا نباشد و بدون اطلاع قبلی و با حداکثر سرعت مجاز تردد کند مطمئنا جلوبندی خودرویش آسیب خواهد دید.«رسولی» ادامه می دهد: رسیدگی فوری به این مسئله از تحمیل اضافی هزینه به رانندگان و هدر رفتن منابع مالی آنان جلوگیری خواهد کرد ضمن این که با نزدیک شدن به نوروز مسافران زیادی به شهر وارد می شوند که این شرایط می تواند باعث نارضایتی آنان شود.
ضرر مالی به راننده ها
شهروند دیگری با ابراز ناخرسندی از چاله های به وجود آمده در سطح خیابان های اصلی شهر تصریح می کند: به خاطر افتادن در چاله در  یک خیابان شهر مجبور شدم اتومبیلم را به تعمیرگاه ببرم.«باقرزاده» البته به این مسئله که سرعتش بیش از حد مجاز بوده اذعان و خاطر نشان می کند: از شهرداری می خواهیم به ترمیم این چاله ها توجه جدی داشته باشد.
وی می‌افزاید: این چاله ها می تواند برای موتورسواران خطرات جانی را به همراه داشته باشد.شهروند دیگری که راننده تاکسی تلفنی است، می گوید: امسال شاهد بودیم که بسیاری از کوچه ها در مناطق مختلف شیروان که تاکنون آسفالت نشده بودند از این زیرساخت بهره مند شدند و تاکسی ها نیز می توانند در کوچه های مختلف سطح شهر به خصوص در مواقع بارندگی خدمات رسانی بهتری کنند.
وی که ساکن منطقه سه یک آب شیروان است تصریح می کند: بعضی از خیابان های اصلی و برخی معابر فرعی نیازمند تعمیر اساسی و  آسفالت است. همچنین باید به وضعیت دست اندازهایی که به ویژه در بارندگی های اخیر نامناسب تر از همیشه شده اند، رسیدگی شود.
 لکه گیری انجام می شود
در همین ارتباط شهردار شیروان می گوید: در حال حاضر با توجه به شرایط خاص جوی و سرما، امکان اجرای روکش آسفالت  وجود ندارد اما لکه گیری از همین هفته آغاز خواهد شد و دست اندازها اصلاح می شوند.
«جعفر بورنگ» با بیان این که طی سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر شیروان آسفالت شده است اظهار می دارد: این معابر عمدتا خاکی بوده و بخشی از آن نیز شامل روکش آسفالت معابر قدیمی است که نزدیک به ۳۶۰ هزار متر مربع آن در سال ۹۵ صورت گرفته است.وی به بخش عملیات زیرسازی برای انجام آسفالت نیز اشاره و خاطر نشان می کند: طی سه سال گذشته حدود 130 کیلومتر جدول و جوی دفع آب های سطحی کار شده است که  به جمع آوری و دفع آب های سطحی کمک زیادی کرده است.
وی می افزاید: کانال بزرگ دفع آب های سطحی بخش غربی  شیروان نیز به طول هزار و 700 متر از میدان امام علی (ع) تا رودخانه اترک به صورت زیر سطحی و در عمق ۴ متری کار شده که آب های سطحی شهرک امام (ره)، منطقه زیبا شهر، شهرک آزادگان، شهرک طالقانی و خیابان های دانشگاه، استقلال، جمهوری و... را به رودخانه اترک منتقل می کند.وی اما در رابطه با برنامه شهرداری برای روکش آسفالت معابری که آسفالت آن ها فرسوده شده و همینطور آسفالت معابر خاکی توضیحاتی ارائه و ابراز می کند: در این خصوص 3 میلیارد تومان برای خرید 3 هزار تن قیر در ابتدای سال آینده در بودجه شهرداری پیش بینی شده است که سعی خواهیم کرد روکش آسفالت معابر فرسوده و آسفالت معابر خاکی در نیمه اول سال آینده به پایان برسد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار