مدیریت بحران آب یزد با ابزار فناوری

کد خبر: ۳۸۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 28 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر مرکز توسعه فناوری آب وابسته به پارک علم و فناوری یزد گفت: 2 سال از آغاز فعالیت مرکز توسعه فناوری آب می‌‌گذرد. در این مدت سعی کردیم در حوزه  ‎‎های فرهنگی، اقتصادی و فناوری به پیشگیری از بحران آب و تاخیر در اثرات نامطلوب آن در استان کمک کنیم.
«علی اکبر قیومی» افزود: شرکت‌های دانش بنیان زیادی در پارک علم و فناوری یزد در حوزه‌‌های مرتبط با آب نظیر تصفیه آب، انتقال و طراحی شبکه آب، حوزه‌های مطالعاتی و فرهنگسازی فعالیت می‌کنند که ایجاد مرکزی برای جمع‎‎آوری آنها لازم بود . بنابر این مدیریت مرکز توسعه فناوری آب وابسته به پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد.
وی با بیان این که در حال حاضر 30 شرکت فناور مرتبط با مسائل آب از حمایت‌‌های این مرکز استفاده می‎‎کنند، اظهار کرد: بخشی از اقدامات مرکز حمایت از شرکت‎‎های فناور در حوزه آب است که در سال جاری، نخستین دستاورد را از این شرکت‎‎های فناور در حوزه آب در استان شاهد بودیم.
قیومی همچنین عنوان کرد: مرکز توسعه فناوری آب استان تا‎‎کنون دوره‎‎های آموزشی و ترویجی را با مطرح کردن مباحث نوین در حوزه صرفه‎‎جویی و مصرف بهینه آب ، برای علاقه‎مندان و دست‎‎اندرکاران این حوزه برگزار کرده است. برگزاری سمینار آب‎‎های مجازی از جمله این برنامه‌ها بود.
وی با بیان این که برنامه‌ریزی و ساماندهی تحقیقات در حوزه آب یک ضرورت جدی است، تصریح کرد: به تازگی به همین منظور دوره آموزشی دو روزه با موضوع آینده‌‌پژوهی آب در استان با همکاری پژوهشکده سیاست‎‎گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف برای جامعه مهندسان و شرکت‌‌های فناور حوزه آب در محل پارک برگزار شد.
این مسئول ضرورت برگزاری کارگاه‎‎های آموزشی را طرح بحث و موضوع‎‎های نو در حوزه مدیریت آب دانست و افزود: ریشه بسیاری از مشکلات در حوزه آب به بخش‌های مدیریتی باز‌می‌گردد و این موضوع غیر قابل کتمان است نگاه آینده‌پژوهی، ابزار‎‎های جدیدی را به مدیران و کارکنان در این حوزه معرفی خواهد کرد.
همشهری 
قیومی یکی از اقدامات مهم مرکز توسعه فناوری آب استان یزد را هم افزایی بین همه دستگاه‎‎های دولتی و خصوصی دانست و گفت: در موضوع آب نقش مردم به طور مستقیم و دستگاه‎‎های دولتی و غیردولتی غیر قابل انکار است. همه می‌‌توانند در این مرکز عضو شوند و در کارگاه‎‎ها شرکت کنند تا فرهنگ مصرف بهینه آب برای دور شدن از بحران کم آبی نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار