به گزارش تابناک سمنان،به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، سید حسن حسینی شاهرودی با بیان این نکته که در صنعت بیمه شاهد فقدان اعتماد مشتریان هستیم، افزود: شرکت‌های بیمه با اعتمادسازی و ایجاد امنیت خاطر به بیمه‌گزاران می‌توانند به اشاعه فرهنگ بیمه کمک کنند.
کد خبر: ۳۸۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 05 March 2017

سید حسن حسینی شاهرودی با بیان این نکته که در صنعت بیمه شاهد فقدان اعتماد مشتریان هستیم، افزود: شرکت‌های بیمه با اعتمادسازی و ایجاد امنیت خاطر به بیمه‌گزاران می‌توانند به اشاعه فرهنگ بیمه کمک کنند.

صنعت بیمه ایران سهم مناسبی در توسعه صادرات غیرنفتی ندارد

وی ضمن بیان اینکه صنعت بیمه باید آمادگی رقابت در داخل کشور و در سطح بین‌المللی را داشته باشد و بتواند رتبۀ خود را در سطح جهانی مشخص کند، افزود: متأسفانه شاهدیم صنعت بیمه در ایران نتوانسته سهم مناسبی را در توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این زمینه بیمه مرکزی باید راهبر و راهگشا باشد و با سیاست‌گذاری کلان برنامه‌ریزی و نظارت و ایجاد اعتماد در بیمه‌گر و بیمه‌گذار از تصدی‌گری خارج‌شده، موجب رشد و تعالی صنعت بیمه شود.

ضریب نفوذ پایین بیمه، خسارات حوادثی چون پلاسکو را جبران ناپذیر می کند

حسینی شاهرودی در مورد ضریب نفوذ بیمه با اظهار اینکه ضریب نفوذ بیمه در حوزه‌های مختلف به‌خصوص حوزه بیمه زندگی و بیمه‌های اقتصادی بسیار ضعیف است، تصریح کرد: شاخص ضریب نفوذ بیمه در جهان 2.6 درصد و در ایران 9.1 درصد است و سهم ناچیزی در رشد اقتصادی کشور داشته که ضرورت دارد بااراده و حمایت دولت ضریب نفوذ بیمه در جامعه به‌خصوص در حوزه بین‌الملل بالا رود تا اگر حادثه‌ای در بخش‌های مختلف بیمه‌ای ازجمله تولید، سرمایه‌گذاری، کشاورزی، معدن و امور مختلف اقتصادی و غیراقتصادی ازجمله بیمه زندگی رخ داد، تبدیل به حادثه دل‌خراش نشود.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال ضریب نفوذ پایین بیمه در حادثه ساختمان پلاسکو با 50 سال قدمت و با سابقه اقتصادی قبل انقلاب سبب شد خسارات زیادی متوجه صاحبان مشاغل و حتی افراد تحت پوشش بیمه وارد شود.

ناتوانی اقتصادی وعدم نفوذ بیمه در سطح بین‌المللی

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس در مورد فعالیت‌های برون‌مرزی صنعت بیمه نیز گفت: در صنعت بیمه، شاهد ناتوانی اقتصادی وعدم نفوذ این صنعت در سطح بین‌المللی هستیم و سیاست‌های دستوری و نرخ‌ها دولتی و غیررقابتی و فقدان تفکر تغییر و ضرورت آرایش جدید در مواجهه با تحولات نوین اقتصادی جهان و غیر کارآمد بودن قوانین و رویه‌های موجود ازجمله ضعف‌های حاکم بر این بخش است.

حسینی شاهرودی یادآور شد: بیمه مرکزی، بیمه کشتی‌های نفت‌کش را در زمان تحریم به عهده گرفت؛ ولی به این حقیقت اذعان داشت در صورت رخ دادن خسارت، صنعت بیمه ایران توانایی پرداخت خسارات را ندارد و ورشکست خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در سطح بین‌المللی ضعیف و ناکارآمد است، افزود: صنعت بیمه با توجه به زیان ده بودن نتوانست سهامداران خود را اغنا کند و دولت با سیاست‌گذاری باید عرصه بین‌المللی را (برای بیمه‌ها) باز کند و در بخش تجارت خارجی با تسهیل و تشویق و حمایت لازم، شرکت‌های ایرانی را مجاب به انعقاد قرارداد با بیمه‌های داخلی کند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد تخفیفات در بخش بیمه هم بیان داشت: ارائه تخفیف در کنار ارزیابی ریسک بر اساس اصول فنی به‌عنوان یک ابزار تشویقی در همه جای دنیا وجود دارد؛ اما تخفیفاتی که بدون ارزیابی ریسک و پر پایه کسب سهم بازار بیشتر با تکیه‌بر رقابت ناسالم باشد بی‌شک سود کوتاه‌مدت به زیان در بلندمدت بدل می‌کند و در این صورت است که رقابت بر سر نرخ حق بیمه درنهایت تیشه به ریشه شرکت‌های بیمه خواهد زد.

حسینی شاهرودی در مورد مصوبات و آیین‌نامه‌هایی که باید برای پیشرفت صنعت بیمه تصویب شود، اظهار کرد: صنعت بیمه نیازمند رویه‌ها و سیاست‌گذاری‌های درست بوده و با اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی و استفاده از روش‌های نوین می‌تواند به پیشرفت برسد و در این زمینه قوانین نوین و رویه‌های قوی نیز موجود است که بیمه باید بدان دست‌یافته و تجهیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار