معاون فرهنگی آستان حضرت سلطان علی‌ابن امام محمدباقر(ع):
تابناک: معاون فرهنگی آستان مقدس امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع)، از برگزاری کنگره ملی شعر مذهبی حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 27 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمود شریفی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این کنگره ملی با حضور شاعران آئینی کشور و مدیحه سرایی حاج منصور ارضی پنجشنبه هفتم خرداد از ساعت 17:30 تا 20 در جوار آستان حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) در کربلای ایران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کنگره به عنوان هفدهمین کنگره شعر خانگی نامیده می‌شود، بیان کرد: بعد از اعلام فراخوان ارسال آثار به این کنگره در اواخر بهمن سال گذشته، 200 اثر از 150 شاعر به دبیرخانه‌های کاشان، تهران و دلیجان رسید که در مرحله نخست 70 شاعر و در مرحله دوم 8 شاعر به عنوان نفرات برگزیده در این کنگره انتخاب شدند.

عضو شورای مرکزی جامعه مداحان کاشان، از حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) به عنوان موضوع ویژه این کنگره نام برد و گفت: حضرت رباب (س) و حضرت علی اصغر (ع) نیز از موضوع جانبی این کنگره ملی است.

شریفی، تهران، قم، شیراز، جهرم، اصفهان، بندرعباس، مشهد مقدس و کاشان را از جمله شهرهای ارسال آثار ذکر کرد و خاطرنشان کرد: از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و فاکس، زندگینامه حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) برای آشنایی شاعران ارسال شد و طبق آثار ارسالی حدود 30 اثر از شرکت کنندگان کاشانی است.

وی با بیان اینکه سرودن شعر در قالب‌های مختلف ادبی غزل، رباعی، قصیده و آزاد بود گفت: ملاک‌های اصلی برای انتخاب شعر و شاعر برگزیده، قدرت، وزانت و رعایت کردن اصول ادبی در سرودن شعر است.

دبیر کنگره ملی شعر مذهبی حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) خاطرنشان کرد: گستره آثار در راستای شناسایی کلی در سطح کشور درباره حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع)، برگزاری نخستین محفل ادبی در صحن و سرای این امامزاده عظیم‌الشان و برگزاری همایش فرهنگی مذهبی برای گردشگران، از جمله تفاوت های عمده این کنگره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تاکنون 16 کنگره خانگی شعر مذهبی در ایران برگزار شده، بیان کرد: کنگره ملی شعر مذهبی حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) به عنوان هفدهمین کنگره در کربلای ایران مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کنگره ملی شعر مذهبی حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) به عنوان هفدهمین کنگره شعر خانگی با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر، هیئت عشاق الحسن(ع)، حوزه هنری کاشان و هیئت امنای زائر سرای ولیعصر مشهد اردهال کاشان در کربلای ایران پنجشنبه 7 خرداد ماه برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :