چهار اثر هنری و برجسته صنایع دستی استان قزوین مرتبط با موضوع نماز در نخستین جشنواره" نماز در آیینه میراث فرهنگی" به نمایش درآمد.
کد خبر: ۴۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 30 May 2015
به گزارش تابناک از قزوین، نخستین جشنواره تخصصی با موضوع نماز و احادیث مرتبط با آن تحت عنوان"
نماز در آیینه میراث فرهنگی " به منظور نمایش ظرفیت های فرهنگی و معنوی میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران در راستای معرفی و آشنایی با ارزش های معنوی نماز در محل موزه ملی ایران برگزار شد.

در این جشنواره200  اثر منتخب از آثار هنرمندان و صنعتگران 17 استان کشور در رشته های مختلف صنایع دستی شامل سوزن دوزی، نگارگری، تذهیب، خوشنویسی، حکاکی، کاشی کاری، گچبری، میناسازی، منبت، خاتم، گره چینی، مشبک چوب، گره روی چوب، انواع گلیم و دستبافته های داری، انواع سجاده های سنتی، مشبک فلز، قلمزنی، طلاکوبی و... جهت بازدید علاقمندان به معرض نمایش درآمد.

استان قزوین نیز با ارائه 4 اثر از آثار ارزشمند هنرمندان صنایع دستی قزوین (اثر موج بافی احمد بامشاد، میز نماز و رحل قرآن منبت برجسته اثر محمد مهدی توکل و تابلوی دعای قنوت اثر مشترک مهدیه ربانی و لیلا سر دهقان در رشته های تذهیب و خوشنویسی) در نمایشگاه این جشنواره شرکت نمود.

شایان ذکر است: این نمایشگاه در 29 اردیبهشت همزمان با نخستین روز از هفته میراث فرهنگی در موزه ملی ایران افتتاح و تا تاریخ 13 خرداد 94 مصادف با نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار