برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها دیروز نیز ادامه یافت. حجت‌الاسلام رئیسی به همدان رفت و در جمع مردم این شهر از معیشت ، بیکاری و همچنین لزوم مبارزه با فساد در سیستم اداری کشور سخن گفت. قالیباف در گفت‌و‌گویی از تشکیل وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد و سخنگوی دولت نیز یک بار دیگر گفت روحانی برنامه‌ای 100 روزه برای دولت آینده دارد.
کد خبر: ۴۱۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 03 May 2017
به گزارش تابناک سمنان و به نقل از کیهان، نشست خبری روز گذشته سخنگوی دولت در حالی برگزار شد که آقای نوبخت در اقدامی غیرقانونی و تخلف آمیز، مقدار قابل توجهی از این نشست را به میتینگ انتخاباتی آقای روحانی تبدیل کرد، از توصیه‌های اخلاقی به سایر نامزدها گرفته تا دادن برخی وعده و وعیدهای انتخاباتی. سخنگوی دولت در این نشست دست به پیشگویی‌های بی‌مورد و سؤال برانگیز و بیان آرزوهای شخصی خود درباره نتیجه انتخابات نیز زد و گفت؛ ان‌شاءالله دولت دوازدهم با تایید مردم به ریاست آقای دکتر روحانی تشکیل می‌شود و آقای جهانگیری هم برنامه‌های ایشان را توضیح خواهند داد و با قدرت به خدمت رسانی به مردم ادامه می‌دهند!
اما یکی از نکات قابل توجه سخنان نوبخت دادن وعده 100 روز در حوزه اشتغال بود. در حالی که آقای روحانی هم در آخرین نشست خبری خود پیش از ثبت نام نامزدها از برنامه 100 روزه خبر داده بود، نوبخت هم دیروز گفت دولت برنامه 100 روزه‌ای در حوزه اشتغال داد. وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال و کارورزی افراد بیکار گفت: «این طرح با عنوان طرح کارورزی جوانان ایران از طریق پرداخت حق بیمه دولت و پرداخت بخشی از حقوق کارورزان از سوی دولت، از بهمن ماه سال گذشته اجرا شده است. ما برنامه 100 روزه‌ای هم داریم که در 14 سرفصل تهیه شده است.» البته نوبخت توضیح نداد این برنامه 100 روزه محتوایش چیست و دقیقاً از کی آغاز خواهد شد و اساساً این برنامه 100 روزه چرا موکول به آینده شده و از همین حالا اجرا نمی‌شود تا مردم دستاوردهای آن را ببینند؟!
رئیسی: کابینه من جای تاجران نیست
همچنین حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری صبح دیروز در جمع مردم همدان با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها وقتی به معیشت مردم نگاه می‌کنیم غصه دار می‌شویم، تصریح کرد: آیا این وضعیت در شان مردم ماست؟ در حالی که ثروت‌های عظیمی در کشور داریم و ذخایر بسیاری در ایران وجود دارد.
وی با طرح این سؤال که چرا جوان ما بعد از تحصیلات، کار نداشته باشد، گفت: فرزندی خودش بیکار است و شاهد بیکاری پدر نیز هست؛ فقر مطلق برای برخی وجود دارد و عده‌ای فقط با یارانه زندگی می‌کنند؛ آیا کشور پول و منابع ندارد؟
رئیسی افزود:11 میلیون جوان آماده ازدواج داریم و آنها نیازمند شغل با کرامت هستند و محل زندگی می‌خواهند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چند نفر قانون را دور می‌زنند و میلیاردها تومان وام می‌گیرند، تصریح کرد: مسئله کشور مسئله ضعف مدیریت است نه کمبود منابع؛ در این چهار سال 700 هزار میلیارد تومان خلق پول کردند؛ پس پول هست ولی معلوم نیست چطور خرج شده است و اگر نصف این پول را برای اشتغال و تولید بگذاریم حتما مشکل بیکاری کشور حل خواهد شد.
رئیسی با تاکید بر اینکه کسانی که درآمد میلیاردی دارند باید مالیات بدهند و رقم فرار مالیاتی در کشور بسیار بالاست، گفت:راهکار اخذ مالیات از درآمدهای میلیاردی این است که سامانه جامع اطلاعات باید ایجاد شود که یک سر آن در بانک، گمرکات و سازمان‌های نظارتی است؛ با این کار شفافیت ایجاد می‌شود و این اقدام حتما قابل انجام است.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فساد در کشور ما فراجناحی شده و مردم دیگر ظرفیت شنیدن اخبار فساد را ندارند تاکید کرد: هیچ فسادی در نظامی که این همه شهید داده پذیرفته نیست و ما در برخورد با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم همدان همچنین با تاکید بر اینکه باید دوره حرف درمانی در کشور تمام شود گفت: حق شهروندی این است که یک جوان با بیکاری مواجه نشود.
این نامزد ریاست جمهوری در بدو ورود به همدان نیز در مصاحبه با صدا و سیما گفت : کسی که بخواهد تاجر باشد نمی‌تواند شب و روز برای مردم کار کند و این دو با هم جمع نمی‌شود.
وی تصریح کرد : اعضای کابینه یا باید در دولت حضور داشته باشند یا در بخش خصوصی .
حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با حضور در جمع مردم قروه اظهار داشت: امیدواریم با کمک همه اقشار شیعه و سنی و همه فرهیختگان مشکلات را حل کنیم، برخی گفتند کمکی برای ستادها از طرف شما نرسیده است که من جواب دادم از اول گفته ام که پولی ندارم، بنای ما در کشورداری استفاده از یک گروه و جناح نیست.
حجت‌الاسلام رئیسی دوشنبه شب نیز در جمع مردم بندرعباس در سالن فجر اظهار داشت: امروز خانواده‌ای از نداشتن و فقر رنج می‌برد، جوانی مدرک تحصیلی دارد اما نمی‌تواند کار پیدا کند، 11 میلیون جوان آماده ازدواج هستند اما به دلیل نبود کار نمی‌توانند ازدواج کنند.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: امروز با وجود ثروت و نیروی انسانی متراکم، فرهیخته و کارآمد کشور، فقر و بیکاری زیبنده مردم نیست. فساد زیبنده نظام اداری کشور نیست.
سیدابراهیم رئیسی تأکید کرد: فساد به امر فراجناحی تبدیل شده و آنچه امروز مردم را نگران می‌کند این است که هر روز در یک روزنامه تیتر فساد و اخبار مربوط به آن را ببینند.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما در مورد فساد و مقابله با فساد هیچ خط قرمزی در کشور نداریم. تمام ساختارهای فسادزا قابل اصلاح است و ما ظرف شش ماه تمام منافذ فسادزا را شناسایی می‌کنیم تا فساد در هیچ جای نظام اداری لانه نکند.
قالیباف؛ لزوم حرکت اورژانسی
برای حل مشکلات فقرا
محمدباقر قالیباف نیز در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما طی سخنانی اظهار داشت: برنامه ریزی من این است که در اولویت به صورت یک حرکت اورژانسی بتوانیم مشکلات کوتاه مدت افراد دچار فقر نسبی و مطلق را حل و فصل کنیم؛ ریشه این موضوع نیز در بیکاری، رکود و گرانی است.
قالیباف گفت: برای کار درازمدت هم باید برای بیکاری چاره اندیشی کنیم اما این نیاز به زمان دارد، از این رو باید برای بیش از 25 میلیون نفر پیش‌بینی داشته باشیم این مثل مجروح تصادفی می‌ماند که باید خون ریزی آن را بند بیاوریم تا بتوانیم سپس کار اساسی انجام دهیم.
وی افزود : در بحث هدفمندی یارانه‌ها باید به این قشر اولویت دهیم. یارانه‌ای که سال 84 به آنها دادیم الان قدرت خرید 45500 تومان به یک سوم تقلیل پیدا کرده است باید قدرت خرید سال 89 را در 96 حفظ کنیم که می‌شود معادل 150 هزار تومان.
قالیباف گفت : در حوزه بیکاری 5 میلیون شغل در برنامه قطعی ما است که به مردم وعده داده‌ایم در این حوزه یک سامانه ملی کارانه داریم که همه جوانان بالای 18 سال جویای کار با شروع دولت مردم در این سامانه ثبت نام می‌کنند. بر اساس آئین نامه مشخص می‌شود این افراد چه مهارت و تحصیلاتی دارند؛ آیا قبلا اشتغال داشته‌اند یا اخراج شده‌اند بر اساس ضوابط و مقررات به مراکز کاری و بخش خصوصی معرفی می‌شوند و در سقف 5 میلیون نفر مشغول به کار می‌شوند. برای مدتی که در سامانه هستند تا زمانی که به کار مشغول می‌شوند پیش‌بینی 250 هزار تومان کرده ایم؛ زمانی که به کارگاه بروند کمک را به تولید‌کننده و یا بخشی که نیروی کار را جذب کرده است انجام می‌دهیم.
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت : اولویت ما برای کار در بخش خصوصی است. آنقدر که بخش خصوصی می‌تواند اشتغال ایجاد کند بخش‌های دولتی و بخش‌های عمومی غیر‌دولتی قادر به این کار نیستند.
وی ادامه داد : می‌پرسند آیا می‌شود 5 میلیون شغل ایجاد کرد؟ با اطمینان عرض می‌کنم می‌شود در حوزه آی تی، صنایع کوچک، گردشگری، خدمات و صنعت می‌توان این کار را کرد.
به مفسد نباید رحم کرد
قالیباف همچنین گفت: یکی از مشکلات امروز دولت ما که مردم را دل شکسته کرده است بحث مبارزه با فساد است. فساد هرکجا پیدا شد و هر کسی به مفسد رحم کرد ظلم به مردم و آرمان‌های انقلاب کرده است. باید تلاش کنیم برخورد کنیم.
وی ادامه داد: اولین گام در دولت قطع دست کسانی است که وجود و نوع کار آنها ایجاد فساد می‌کند. اینکه مرتب بر 4 درصد تاکید داریم، 4 درصدهایی است که می‌خواهند بیشترین منافع کشور را بدون زحمت و با استفاده از رانت، اطلاعات و ارتباطات و نفوذ خود ببرند.
قالیباف گفت: سابقه مدیریت من نشان داده است، اگر مدیر مطلع شد فسادی هست باید به شدت برخورد کرده و تحویل قوه قضائیه دهد. قوه قضائیه بی‌ملاحظه با متخلفان بر اساس عدالت برخورد کند.
قالیباف همچنین گفت: در شبکه خبر سؤال می‌کردند بعضی از اعضای کابینه ثروت و دارایی خودشان را اعلام نکردند، من گفتم حتما خجالت می‌کشند اعلام کنند. وقتی خانواده‌ای حداقل دریافت 800 هزار تومانی را ندارد بعد یک مسئول بگوید ثروت من چند صد میلیارد است چه پاسخی داریم به مردم بدهیم؟
قالیباف اظهار داشت: بنده هیچ وقت کار اقتصادی شخصی حلال هم انجام ندادم. در دستور کار داریم وزرا، استانداران و رئیس‌دولت نه تنها باید ثروت را به اطلاع قوه قضائیه برسانند بلکه مکلف هستند قبل از رای اعتماد به اطلاع مردم هم برسانند. در طول کار حق کار اقتصادی هم ندارند در پایان بگویند چقدر سرمایه دارند. در غیر این صورت آن 4 درصد بر گرده این‌ها سوار می‌شود و در رودربایستی قرار می‌گیرد و حق مردم ضایع می‌شود.
حضور روحانی در آغاز تولید انبوه خودروهای دناپِلاس و پژو2008
تولید انبوه دو خودرو دناپِلاس و پژو2008 شرکت ایکاپ با حضور حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.
حسن روحانی روز سه شنبه در بازدید از خط تولید دو محصول جدید دنا پلاس و پژو ٢٠٠٨، با توضیح مدیران و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در جریان روند تولید انبوه این محصولات قرار گرفت.
«بیکاری» ابرچالش مطرح
کشور است
اسحاق جهانگیری داوطلب انتخابات ریاست جمهوری نیز در چهارمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم در جهت توسعه علم و فناوری خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید تلاش کرد سیاست‌های دقیقی برای توسعه‌ علم و فناوری وضع و مدیران مجربی را برای اجرای این سیاست‌ها تعیین کند.
جهانگیری افزود: در دولت یازدهم تلاش شد که حلقه‌ علم و فناوری و تجارت مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر این حلقه بصورت کامل تکمیل نشود و علم و فناوری به ثروت و تجارت تبدیل نگردد، علم و دانش محدود به کتابخانه‌ها و مراکزآموزشی خواهد شد.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: باید پیوندی پویا میان مراکز علمی کشور و مراکز مصرف جامعه بوجود آوریم و تلاش کنیم که علم در جامعه عمومی شود.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برخی محدودیت‌های پیش روی دولت تدبیر و امید در حوزه دانشگاه‌ها اظهار داشت: دولت یازدهم چند نفر را بعنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد اما متاسفانه موفق به کسب رأی نشد.
وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که باید بصورت جدی مورد توجه دولت دوازدهم باشد توجه ویژه به دانشگاه‌ها است و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانشگاه به نهاد اصلی تولید علم‌، اندیشه، نظریه پردازی، پرسش‌گری،‌ آینده‌پژوهی و حل مسائل تبدیل شود.
وی گفت : امروز یکی از اصلی‌ترین مسائل کشور که بعنوان ابرچالش مطرح است، موضوع بیکاری است و من معتقد هستم که برای حل مسئله بیکاری با همه عظمتی که دارد می‌توانیم راهکار پیدا کنیم.
بازارهای صنعتی ما نباید فقط محدود به ایران باشد
سیدمصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز طی گفت‌وگویی اظهار داشت: بسته‌های تشویقی باید به صنایع با کیفیت مطلوب اختصاص بیابد.
وی افزود: باید یارانه نیز به صنایعی اختصاص یابد که کیفیتی مطلوب دارد و البته صنعت باید دارای بازرگانی قوی باشد.
هاشمی‌طبا در همین خصوص تأکید کرد: بازارهای صنعتی نباید فقط محدود به ایران باشد چون در این حالت صنعت ما رشد پیدا نمی‌کند بلکه باید بازارهای خارجی و صادرات نیز مدنظر قرار بگیرد.
میرسلیم: انتخابات
دو دوره‌ای می‌شود
سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در برنامه گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به این آرایشی که در حال حاضر وجود دارد و همچنین عملکردی که دولت از خود نشان داده است، بعید است در دور اول به نتیجه قطعی برسیم و به احتمال زیاد، انتخابات امسال به دور دوم کشیده می‌شود.
میرسلیم در ادامه تاکید کرد: دلیل اصلی تک‌دوره‌ای شدن آقای روحانی، عملکرد دولت تدبیر و امید است و نیازی نیست اصولگرایان کاری کنند. وی رئیس ‌دولتی است که در سال 92 امیدهایی را در مردم زنده کرد اما بسیاری از آنها تبدیل به یأس شد و به وعده‌های بسیاری وفا نشد و این مسئله در ذهن مردم باقی مانده است. با این وجود می‌بینیم دولت و به ویژه شخص رئیس‌جمهور، راهی را برای جلب نظر مردم انتخاب کرده‌اند که در خط کامل صداقت نیست و می‌توان از آن به عوام فریبی تعبیر کرد. اما این نوع تبلیغات برای مردم ما که انتخابات متعددی را پشت سر گذاشته‌اند، موضوع ناشناخته‌ای نیست.
وی در ادامه برخی فعالیت‌های اخیر دولت را نمایشی دانست و گفت: ما بعد از بهمن ماه به یک باره دیدیم که بر مبنای یک تصمیم راهبردی که در دولت اتخاذ شده است، اقداماتی به نمایش گذاشته می‌شود که کاملا جنبه تبلیغاتی دارد و برای این است که به مردم اثبات کنند دولت بیکار ننشسته و اقدامات قابل توجهی انجام داده است. اما این کارها در سطحی نیست که مورد توجه مردم قرار بگیرد؛ واقعا کلنگ زدن در انتهای دوره چهار ساله دولت چه جایگاهی می‌تواند از نظر مردم داشته باشد؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار