مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا سد میل مغان در قالب کنوانسیون بین‌المللی حفاظت از تالاب‌ها به ثبت بین‌المللی برسد.
کد خبر: ۴۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 07 June 2015
به گزارش فارس، سیدرضا موسوی در دیدار مسئولان این مجموعه با امام جمعه اردبیل در گرامیداشت هفته محیط زیست که از 15 تا 21 خردادماه است، اظهار کرد: این شعار ضرورت استفاده بهینه و مناسب از منابع به ویژه انرژی و منابع تجدید‌ناپذیر را فراهم می‌آورد.

وی با یادآوری اینکه حوزه محیط زیست طبیعی استان اردبیل 18 هزار هکتار و مرتفع‌ترین این منبع عظیم قله سبلان با 4 هزار و 811 متر و پست‌ترین منطقه نیز با 200 متر پایین‌تر از سطح دریا حاشیه رود ارس است، افزود: استان اردبیل از تنوع ارتفاع، زیستگاه‌ها، اکوسیستم و شرایط اقلیمی برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل با اشاره به مناطق تحت مدیریت و حفاظت استان نظیر اثر ملی سبلان با 6 هزار هکتار، غار یخگان در خلخال، منطقه حفاظتی مغان در شمال استان اردبیل با 35 هزار هکتار و آق‌داغ در جنوب استان با 98 هزار هکتار تصریح کرد: تالاب نئور و مناطق شکار ممنوع استان اردبیل از جمله این مناطق حفاظتی با مقررات خاص است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 7.8 درصد مساحت استان اردبیل را منطقه حفاظتی تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا این میزان در سال‌های آینده به 17 درصد برسد.

این مسئول مناطق پیشنهادی برای ارتقای سطح را از مشگین‌شهر،‌ اندبیل در خلخال، سوسن چلچراغ،‌ اثر ملی شیروان دره‌سی و برخی از مناطق حفاظتی در شمال استان اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا سد میل مغان در قالب کنوانسیون تالاب‌ها به ثبت جهانی و بین‌المللی برسد.

عضو شورای اداری اردبیل فعالیت موزه تاریخ طبیعی را با 500 گونه گیاهی و جانوری تاکسی‌درمی یادآور شد و ادامه داد: تنوع زیستی در استان اردبیل ظرفیتی عظیم و خوب است؛ به طوری که 257 گونه پرنده، 46 گونه خزنده و یک‌هزار و 200 گونه از گیاهان در این استان وجود دارد.

موسوی به تکمیل طرح مطالعات مدیریت جامع منطقه حفاظتی نئور اشاره کرد و یادآور شد: در قالب طرح‌های توجیهی و تفصیلی آق‌داغ و اثر ملی سبلان تلاش کرده و پیگیری‌هایمان را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد:‌ بحث تکثیر نیمه طبیعی آهو در منطقه مغان از سال 89 آغاز شده است و در حال حاضر 16 راس آهو در این منطقه حفاظت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل همچنین به طرح تکثیر مارال در فندقلو و نگهداری 21 راس مارال در این منطقه اشاره کرد و افزود: این مکان‌های نگهداری حیوانات مورد توجه است.

موسوی در پایان از امام جمعه اردبیل خواست: مسئولان حفاظت محیط زیست به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی به جلسات این شورا دعوت شده و ائمه جمعه و جماعات استان با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی بحث حفاظت و حراست از محیط زیست را به عنوان اولویت جدی مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار