با اخراج «رینس پریبوس» از کاخ سفید، دونالد ترامپ تغییرات کلی در تیم کاری خود را که از سوی حزب جمهوری‌خواه در حال تحمیل به او است آغاز کرد.
کد خبر: ۴۶۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 30 July 2017
به گزارش تابناک : بدین ترتیب کودتای نومحافظه‌کاران جمهوری‌خواه دولت سایه آمریکا در کاخ سفید به رهبری سناتور جان مک‌کین که با انتصاب هفته گذشته «آنتونی اسکاراموچی»، رابط هالیوودی به عنوان سخنگوی جدید کاخ سفید آغاز شده بود، خیلی زود به رئیس کارکنان دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا رسید. 

پس از آنکه ترامپ تصمیم نهایی‌اش را برای تغییر «شان اسپایسر» سخنگوی دست و پا چلفتی سابق گرفت و اسکاراموچی را که یک تهیه‌کننده قهار سینما و رابط سرشناس سیا با هالیوود محسوب می‌شود به عنوان رئیس ارتباطات کاخ سفید منصوب کرد، می‌شد انتظار داشت مهره‌های دومینوی تیم اولیه ترامپ یکی پس از دیگری فرو بریزند. در نتیجه رئیس‌جمهوری روز جمعه رینس پریبوس، رئیس دفتر یونانی‌تبار خود و حامی اسپایسر را هم برکنار کرد و به جای او ژنرال «جان کلی» وزیر امنیت داخلی را به این مقام منصوب کرد. انتصابی که کاملا حکایت از حاکم شدن یک فضای امنیتی بر کاخ سفید دارد. 

پریبوس متعاقب برکناری‌اش به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «یک رئیس‌جمهور این حق را دارد که همه چیز را به نقطه آغازین بازگرداند. گمان می‌کنم کاخ سفید به چنین چیزی نیازمند است». در حقیقت او به این حقیقت اشاره می‌کرد که ترامپ در صورت عدم اعمال تغییرات مزبور در حلقه پیرامون خود به آخر خط می‌رسید. برکناری پریبوس در حالی رخ می‌دهد که پنجشنبه پیش اسکاراموچی در اتفاقی بی‌سابقه او را که در واقع مسؤول مافوق خود در کاخ سفید بود به فحش کشید. اسکاراموچی، رئیس کارکنان کاخ را یک «شیزوفرن پارانویاک» یا «روان‌پریش دو قطبی» خواند و بعد حساب توئیتر خود نوشت که اگرچه «زبانی رنگین» دارد با این حال هرگز از حمایت دونالد ترامپ دست نخواهد کشید! این فحاشی اسکاراموچی به پریبوس در واکنش به احتمال دست داشتن رئیس دفتر ترامپ در افشای برخی اطلاعات شخصی از سخنگوی جدید در رسانه‌ها بود. گفته می‌شود ترامپ نیز به همین دلیل پریبوس را اخراج کرده است. این در حالی است که خبرهایی از اختلافات جدی تیم جدید تحمیلی کاخ سفید با «استیو بانن» مغز متفکر اصلی ترامپ در سیاست به گوش می‌رسد و حذف او در روزهای آتی دور از انتظار نیست. حتی تغییر موضع اخیر ترامپ در استقبال از تحریم‌های جدید علیه روسیه نیز نشان از فشاری است که تیم رهبری جمهوری‌خواه به او وارد می‌کنند.




منبع : وطن امروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار