رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: تعداد اشیای به نمایش درآمده درموزه هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی از زمان افتتاح تاکنون ۲.۵ برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵ 14 February 2015

به گزارش تابناک، محمدهادی زاهدی اظهار داشت: موزه هدایای مقام معظم رهبری در22 بهمن سال 1373 ش، در طبقه همکف ساختمان موزه قرآن و نفایس، طی مراسم باشکوهی با حضور آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان قدس رضوی و آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری گشایش یافت.

وی افزود: در این گنجینه، آثار هنری همچون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، تابلو فرش، تراش روی شیشه، معرق چوب و صدف، سوزن دوزی، قلم زنی روی مس، انواع ظروف، ماکت‌ها، مدال‌‏ها و سکه است که توسط سران کشورهای خارجی، شخصیت‏‌های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر معظم انقلاب اهدا شده ‌نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه اهدای آثار فرهنگی و هنری به موزه آستان قدس نیز پیشتاز بودند و حجم هدایای معظم له به اندازه‌ای بوده که از سال 1373 گنجینه‌ای ویژه به منظور نمایش هدایای رهبری مرکز موزه‌های آستان قدس ایجاد شده است.

زاهدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری مجموعه این آثار را که بالغ بر 1359شیء است، در فاصله سال‏‌های 1373 تا 1392 به آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال 1393 این موزه با دارا بودن 800 متر فضای نمایش تعداد 352 شیء را به نمایش گذاشته است، گفت: این موزه یکی از موزه‏‌های مهم ایران محسوب می‌‏شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: با توجه به عنایت مقام معظم رهبری در اهدای آثار جدید، و رویکرد توسعه‏‌ایِ فضاهای فرهنگیِ آستان قدس رضوی، مساحت فضای نمایشی و تعداد اشیای به نمایش درآمده در آن از زمان افتتاح تاکنون 2.5 برابر افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار