مدیر انجمن اوتیسم اصفهان:
تابناک: مدیر انجمن اوتیسم اصفهان گفت: طبق تحمین‌های ما نزدیک به 1500 بیمار اوتیسمی در اصفهان زندگی می کنند که البته آمار ابتلا به این بیماری رو به افزایش است.
کد خبر: ۴۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 14 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، رویا قرائتی مدیر انجمن اوتیسم اصفهان با اشاره به اینکه این انجمن از سال 86 در اصفهان راه اندازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 450 بیمار اوتیسمی تحت پوشش این انجمن هستند و این درحالی است که غربالگری در این خصوص انجام نشده و بیماران تحث پوشش خودشان به این انجمن مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: مراکز اوتیسم اصفهان، اردیبهشت و شیخ مفید سه مرکز اوتیسم تحث پوشش انجمن اوتیسم اصفهان هستند که در این مراکز خدمات آموزشی و توانبخشی به بیماران اوتیسمی ارائه می شود. مراکز اوتیسم اصفهان و اردیبهشت ویژه افراد زیر 14 سال است و مرکز شیخ مفید به افراد بالای 14 سال خدمات ارائه می‌دهد.

مدیر انجمن اوتیسم اصفهان اظهارداشت: درمان کودکان اوتیسمی در قالب آموزش انجام می شود و شاخص ترین روش های آموزشی در مراکز اوتیسم اصفهان روش‌های "ABA"، "PECS" و "TEACH" است.

قرائتی تصریح کرد: در روش "ABA" یا روش پروفسور لواس برنامه های آموزشی بصورت خرد و کوتاه شده به بیمار اوتیسم ارائه می شود و روش "PECS" روشی است که با مداخله کامپیوتر همراه است، همچنین در روش جدید "TEACH" از خود کودک برای آموزش کمک گرفته می شود.

وی افزود: در کنار این روش‌های آموزشی خدمات توانبخشی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، تئاتردرمانی، موسیقی درمانی و ... نیز انجام می شود.

مدیر انجمن اوتیسم اصفهان پیرامون هزینه ارائه خدمات در این مراکز گفت: بیماران اوتیسم تحث پوشش اداره کل بهزیستی استان اصفهان هستند که از سوی این مرکز ماهانه 300 هزار تومان یارانه به آنها تعلق میگیرد و این درحالیست که هزینه ماهیانه هر بیمار 700 هزار تومان است که مابقی هزینه‌ها از سوی خانواده های بیماران پرداخت می شود، البته کمک هایی محدودی هم از سوی خیرین می شود.

قرائتی ادامه داد: اگر بخواهیم خیلی خوشبینانه به بیماری اوتیسم نگاه کنیم باید بگوییم که از هر 100 کودک یک نفر به اوتیسم مبتلا است و آمار این بیماری در کودکان پسر چهار برابر دختران است، در واقع از هر 5 کودک مبتلا به اوتیسم 4 کودک پسر مبتلا به این بیماری هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبق تحمین‌های ما نزدیک به 1500 بیمار اوتیسمی در اصفهان زندگی می کنند که البته آمار ابتلا به این بیماری رو به افزایش است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار