هنرمندان موسیقی زار جزیره قشم به رهبری عیسی قادری معروف به (بابا زار) موفق شدند از بین ۱۶ گروه شرکت کننده در جشنواره فستیوال تهران (۱۷ تا ۱۹ خرداد ماه جاری)، به مقام نخست برسند .
کد خبر: ۴۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 17 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، عیس قادری رهبر و خواننده موسیقی گروه زار از روستای صلخ جزیره قشم اظهار کرد: گروه زار جزیره قشم متشکل از   6 نوازنده خانم و ۱۰ نفر از آقایان با سه شب اجرا در تالار وحدت تهران، عنوان نخست جشنواره فستیوال تهران در تالار وحدت را از آن خود کرد.
 
وی گفت: جشنواره فستیوال تهران با حضور ۱۶ گروه موسیقی آئینی و سنتی از نقاط مختلف کشور از جمله استان هرمزگان شامل گروه هایی از قشم، هرمز، لنگه، میناب، کنگ و شهر بندرعباس در کنار هنرمندانی از خراسان رضوی، ترکمن، بوشهر، اهواز و آبادان به مدت سه شب در تالار وحدت شهر تهران و به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
به گفته بابازار، اجرای این موسیقی سنتی با استاده از چند دایره و طبل در اندازه های متفاوت و خوانندگی و همخوانی گروه به درمان بیماری های روانی می پردازد.
 
وی همچنین از کسب مقام نخست موسیقی زار جزیره قشم در برنامه هنری کشور فرانسه طی سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی دیگر از افتخارات موسیقی این جزیره نام برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار