مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه از اسکان بیش از 550 هزار نفر در روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 07 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،امیر خسروانی به مناسبت روز"روستا و عشایر" ، با اشاره به وجود 2515 روستای دارای سکنه ثبت شده در استان، گفت: این تعداد روستای استان در سامانه معاونت روستایی ریاست جمهوری دارای شناسه آبادی هستند.

وی با اشاره به اسکان 550 هزار نفر در روستاهای استان، گفت: با توجه به جمعیت حدود دو میلیون نفری استان، 28 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

وی با اشاره به روند کاهشی جمعیت در روستاهای استان، گفت: در برخی روستاها شاهد افزایش مهاجرت و در برخی کاهش مهاجرت و حتی افزایش بازگشت به روستا را شاهد هستیم و روند مهاجرت در برخی روستاها نیز بدون تعبیر است، اما برآیند کلی روستاها روند کاهشی جمعیت روستاییان را نشان می دهد.

وی با اشاره به کند شدن این روند طی سالیان گذشته، گفت: با افزایش خدمات و امکانات در روستاها خوشبختانه شاهد سیر کاهشی مهاجرت از روستا به شهر هستیم.

خسروانی اظهار کرد: بطور مثال طی سالیان گذشته تعداد روستاهای گازدار استان از 312 روستا به هزار روستا رسیده که این امر در کاهش روند مهاجرت بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: در راستای خدمات رسانی بهتر نیز پیشنهادی مطرح کردیم که خدمات به چند روستا به طور متمرکز در مرکز دهستان یا روستای بزرگ انجام شود و بتوان خدمات لازم را به چند روستای زیرمجموعه ارائه کرد.

این مسئول افزود: قطعا خدمات رسانی به یک روستای کوچک هزینه بر است، اما تجمیع خدمات رسانی به چند روستا به صرفه بوده و می توان از این طریق امکانات بیشتری ارائه کرد و حتی می توان خدمات شهرداری از جمله بحث جمع آوری زباله و آتشنشانی را نیز برای روستاها انجام داد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از طرفی بخشی از کاهش جمعیت روستایی به علت الحاق برخی روستاهای بزرگ به شهر بوده است.

خسروانی با بیان اینکه 35 درصد خانه های روستایی استان مقاوم سازی شده اند، گفت: تمام خانه های باقی مانده روستایی یعنی در حدود 65 درصد نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی افزود: در این زمینه تسهیلات خوبی با کارمزد پنج درصد به روستاییان پرداخت می شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار