ثبت 751 مورد سکته مغزی در 6 ماهه اول سال؛
بر اساس آمارهای موجود امسال سن سکته مغزی در اردبیل نسبت به سال های گذشته پایین آمده است.
کد خبر: ۵۱۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 04 November 2017
به گزارش تابناک اردبیل، دکتر وحید عباسی امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی سکته مغزی برگزار شد، افزود: این بیماری که سومین علت مرگ و میر در دنیا است پیش تر معمولا در سنین بالاتراز 50 سال اتفاق می افتاد که متاسفانه در سال های اخیر به کمتر از 50 رسیده است.
 
وی بیان کرد: در 6 ماه اول سال جاری 751 مورد سکته مغزی در اردبیل رخ داده که اغلب آنها بعد از درمان منجر به بهبودی شده است در حالی که در مدت مشابه سال های قبل مبتلایان به این بیماری بیشتر از این بود.
 
وی گفت: احتمال پایین آمدن سن سکته مغزی در 20 سال آینده بیشتر است و لازم است شهروندان قند خون ، فشار زیاد ، چربی و چاقی مفرط را کنترل کنند.
 
دکتر عباسی درباره سکته مغزی ناشی از استرس افزود: استرس هم در سکته مغزی دخیل است ولی دخالت استرس 100 درصد نمی تواند باشد.
 
رئیس بیمارستان علوی اردبیل به عامل اصلی سکته مغزی اشاره کرد و گفت: مهم ترین عامل سکته مغزی سن بالا ، فشار خون ، دیابت ، چربی ، اختلالات قلبی و عوامل ژنتیکی می باشد که لازم است شهروندان ضمن رعایت رژیم غذایی در کنترل این علایم با مراجعه به پزشک احتیاط لازم را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه علایم سکته مغزی با 115 تماس بگیرند تا در موعد مقرر درمان شوند.
 
وی با بیان اینکه بیشتر بیماران سکته مغزی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می کنند ،اظهار کرد: پیگیر هستیم بیماران سکته مغزی از طریق آمبولانس هوایی به بیمارستان اعزام شوند که در صورت تحقق این امر میزان مرگ و میر ناشی از سکته مغزی هر چند بیشتر نیست ولی به مراتب پایین می آید.
 
دکتر عباسی از راه اندازی ساختمان جدید بلوک زایمان در این بیمارستان خبر داد و گفت: این ساختمان در اردبیل با 30 درصد ظرفیت و با تجهیزات محدود راه اندازی شده و قرار است بخش زایمان بی درد و زایمان در آب هم بزودی راه اندازی شود.
 
وی از رسانه ها خواست درباره ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و کنترل بیماری های سکته مغزی اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.
 
بیمارستان علوی اردبیل در سال 1354 راه اندازی شده و اکنون دارای بخش های تخصصی مغز و اعصاب ، زنان و زایمان و چشم است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار