رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب ایلام:
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب ایلام گفت: در سال گذشته درمجموع سه دادگاه کیفری، حقوقی و انقلاب 18 هزار و 930 پرونده رسیدگی و منجر به صدور رأی شده‌اند.
کد خبر: ۵۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 24 June 2015

به گزارش تابناک ایلام، «عباس گوهری»در نشست خبری به مناسب هفته قوه قضاییه اظهار کرد: 11 شعبه برای رسیدگی به پرونده‌های وارده به چرخه دادگستری شهرستان ایلام در فعال بوده که شامل چهار شعبه کیفری، پنج شعبه حقوقی و یک شعبه دادگاه انقلاب است.

 

وی بابیان اینکه در سال گذشته درمجموع سه دادگاه کیفری، حقوقی و انقلاب 18 هزار و 930 پرونده رسیدگی و منجر به صدور رأی شده‌اند افزود: بیشترین پرونده‌های رسیدگی شده در دادگاه‌های کیفری مربوط به ضرب‌وجرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، استعمال مواد مخدر، تهدید، تخریب، ایراد صدمه بدنی غیر عمد، توهین به اشخاص، مزاحمت تلفنی، صدور چک بلامحل و حمل مواد مخدر بوده است.

 

گوهری ادامه داد: بیشترین پرونده‌های تشکیل‌شده در دادگاه‌های حقوقی این شهرستان را در سال گذشته مربوط به مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم‌به، مطالبه خسارت، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه نفقه، مهریه، وجه چک، طلاق توافقی، اعتراض به رأی شورای حل اختلاف و تأمین خواسته عنوان کرد.

 

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب ایلام با اشاره به اینکه مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در این شهرستان هم‌اکنون به 103 روز و در موارد حقوقی نیز به 50 روز رسیده و درمجموع می‌توان گفت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این شهرستان به 76 روز کاهش‌یافته است، خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به پرونده‌ها با کمبود شعب و نیرو مواجه هستیم.

 

وی فحاشی، تخریب، تهدید و تصرف عدوانی در شعب کیفری و مطالبه مهریه، طلاق، تأمین خواسته، خسارت و وجه چک در شعب حقوقی مواردی هستند که بیشتری آمار را به خود اختصاص داده‌اند و در یک شعبه دادگاه انقلاب نیز موضوعاتی مانند جاسوسی و مواد مخدر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

گوهری با تأکید بر اینکه با زمین‌خواران با قاطعیت کامل برخورد می‌کنیم افزود: چندین پرونده برای متصرفان تشکیل‌شده در حال رسیدگی به آن‌ها هستیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار