استاندار آذربایجان ‌شرقی خبر داد:
استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه رویداد تبریز 2018، نقطه آغازی برای توسعه گردشگری استان است، گفت: افکار عمومی استان آماده استقبال از این رویداد و پذیرایی از میهمانانی است که در این فرصت تاریخی به تبریز سفر خواهند کرد.
کد خبر: ۵۴۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 28 December 2017

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در گردهمایی جامعه تورگردانان کشور، اظهار کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 فرصت مناسبی برای ایران عزیز در راستای توسعه صنعت گردشگری است.

وی از افتتاح رسمی این رویداد در ایام عید نوروز سال 1397 با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: نمایندگان 12 کشور که نوروز را به صورت رسمی جشن می‌گیرند نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشور ما در حال تجربه دوره گذر است، افزود: قطع وابستگی به نفت بنا به ضرورت اتفاق می‌افتد نه اینکه یک انتخاب باشد؛ هزینه‌های جاری دولت بسیار زیاد شده از این رو برای توسعه کشور نیازمند استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم.

خدابخش بیان کرد: مشکل تنها پول نیست، تا زمانی که سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی رویکردشان برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری نباشد مشکل حل نمی‌شود. همه ساختارهای کشور از 50 سال گذشته برای واردات طراحی شده و امروز می‌خواهیم صادرات انجام دهیم.

وی ادامه داد: امروز نمونه‌های موفقی در حوزه صادرات داریم که باید آنها را افزایش دهیم، برای مثال با وجود مشکلات، واحدی در استان آذربایجان شرقی داریم که 14 هزار کارگر دارد و به 65 کشور دنیا صادرات می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار