مسئول واحد طراحی دوخت و پوشاک دانشگاه الزهرا(س)، بیان کرد: کل آیات قرآن توسط دانشجویان این دانشگاه الزهرا(س) سوزن‌دوزی شده است که پس از نمایش در نمایشگاه قرآن مشهد به موزه آستان قدس اهدا می‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 03 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی فاطمه رفعتی مسئول واحد طراحی دوخت و پوشاک دانشگاه الزهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: دانشگاه الزهرا(س) برای نخستین بار در زمینه عفاف و حجاب در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شرکت کرده‌ است که از میان 13 رشته مختلف هنری قلم‌زنی، طراحی و نقاشی را به نمایش گذارده است.

وی با اشاره به سوزن‌دوزی کل آیات قرآن توسط دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) ابراز کرد: هر صفحه این قرآن 24 ساعت به طول انجامیده است که در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در معرض دید عموم قرار داده‌ایم.

مسئول واحد طراحی دوخت و پوشاک دانشگاه الزهرا(س)با اشاره به اینکه قرآن سوزن‌دوزی شده به رهبر معظم انقلاب اهدا شده است، گفت: مقام عظمای ولایت نیز این قرآن را به آستان قدس تقدیم کرده‌اند که قرار است پس از پایان نمایشگاه قرآن مشهد، جزء به جزء این قرآن صحافی شود و در موزه آستان قدس قرار گیرد.

وی، نقوش برجسته بر روی ظروف چینی، چرم روی نمد، نماد زنده از لباس محلی و پوشیدن آن توسط یکی از هنرجویان، نقاشی پوشش دوره‌های مختلف توسط هنرجویان از زمان قدیم شامل قاجار، زندیه، هخامنشیان، اشکانیان، صفویان، صفاریان و ... را از دیگر آاث رو طرح‌های ارائه شده در این غرفه دانست و ادامه داد: این نقاشی‌ها نماد عفاف و حجاب را در دوران گذشته به خوبی نشان می‌دهد.

رفعتی با اشاره به اینکه پاورپوینتی از دیگر آثار به صورت تصویری در غرفه این دانشگاه واقع در سالن فردوسی نمایش داده می‌شود، اظهار کرد: هر شب حدود ساعت 8:30 الی 11 به صورت زنده هنرمندان آثار خود در معرض نمایش برای عموم قرار می‌دهند.

یادآور می‌شود، دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از ششم تیرماه آغاز شده و تا 15 تیرماه پذیرای علاقه‌مندان در محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار