رییس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد خبر داد؛
رییس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری یزد از اختصاص تعداد زیادی ون و مینی‌بوس با مشاركت بخش خصويصي به مسير‌هاي گردشگری شهر براي تسهيل رفت و آمد و بازديد مسافران نوروزی از اماکن تاریخی یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 05 March 2018

«محمدرضا شفیعی» در مورد برنامه‌های عید نوروز و اقدامات صورت گرفته برای استقبال از اين عيد باستاني و مسافران نوروزي، تصريح كرد: از امروز تا پایان سال جاری مسیر شماره 11 از پایانه امام علی(ع) تا فضای سبز، مسير شماره 55 از پایانه محراب تا شحنه، مسير شماره 62 از دانشگاه تا سه راه شحنه و مسیر شماره 51 از پایانه شحنه تا آزاد شهر به دلیل تردد بیشتر مسافران نسبت به سایر مسیرها به اتوبوس فوق‌العاده تجهیز مي‌شوند و تا ساعت 10 شب به شهروندان سرويس‌رساني مي‌كنند.

وی با اشاره به نورپردازي پایانه غدیر تا قبل از عید نوروز، بيان كرد: ایستگاه‌های اتوبوس و برخي فضاهاي سبز شهر نيز به لحاظ عمرانی برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی، بازسازي و ساماندهي و آماده‌سازي خواهند شد . 

این مسئول همچنين از بهبود تعامل سازمان اتوبوسرانی و راه‌آهن يزد خبر داد و افزود: قرار است تا پایان امسال ایستگاه‌هاي تاکسی در هر سه ورودی یزد به مقاصد راه آهن، پایانه مسافربری و فرودگاه ایجاد شود كه در اين رابطه مناقصه‌اي براي انتخاب پیمانکار در حال برگزاري است.

وي با بيان اين كه تاکسی‌هاي شهر در تعطيلات نوروز هیچ افزایش نرخی نخواهند داشت، از تنظيف،  رنگ آمیزی و ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس شهر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

شفيعي از ايجاد مسیر‌هاي گردشگری ویژه مسافران نوروزی نيز خبر داد و در اين باره گفت: با مشارکت بخش خصوصی تعداد زیادی ون و مینی‌بوس وارد مسیرهاي گردشگری شهر يزد می‌شوند تا از اين طريق رفت و آمد مسافران نوروزی به اماکن تاریخی تسهیل شود . 

رييس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري اين مسیرهای گردشگری را شامل پایانه دولت آباد، بلوار دولت آباد، خیابان قیام، خیابان سید گل سرخ، خیابان فهادان، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، بلوار بسیج خیابان سلمان، چهار راه شهدا و بلعكس خواند و گفت: در اين مسيرها به فاصله زماني 15 دقیقه تا نیم ساعت به شهروندان و مسافران سرویس‌دهی می‌شود . 

وی ایستگاه‌های در نظر گرفته شده برای این مسیر را  باغ دولت آباد، مجموعه بافت تاریخی سید گلسرخ، زندان اسکندر، مجموعه بافت تاریخی مسجد‌جامع، امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان، آب انبار شش بادگیری و مجموعه تاریخی بلوار بسیج عنوان کرد . 

شفیعی با اشاره به نوسازي پنج دستگاه اتوبوس، اظهار كرد: علاوه بر نوسازی، 17 دستگاه اتوبوس نیز تعویض سوخت و وارد عرصه خدمت‌رساني يه همشهريان شده است . 

وی با تاكيد بر اهميت وضعيت ظاهری ناوگان حمل و نقل شهري به وي‍ژه اتوبوس‌ها، گفت: يك شهر جهانی که میزبان گردشگران بسیاری در تمام ايام سال به ويژه نوروز است باید از منظر وضع ظاهری ناوگان وضعيت به مراتب بهتر و نظارت بیشتری داشته باشد . 

وی در همني مورد از عدم پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری گلايه و در اين باره تصریح کرد: از سال 91 تاکنون دولت سهم خود را در قبال ناوگان حمل و نقل عمومي شهرداري‌ پرداخت نکرده است كه اميدواريم از طريق مکاتبات مجلس در اين رابطه تعجيل شود . 

این مسئول توجه به پوشش ظاهری رانندگان اتوبوس‌ها، عدم استعمال دخانيات در اتوبوس و مواردي ديگر را از مسائل الزامی در اين ناوگان برشمرد و بيان كرد: در صورت هر گونه مشاهده رفتار منفی از طرف رانندگان اتوبوس، فعاليت آن‌ها را متوقف خواهيم كرد و البته شهروندان نيز می‌توانند در صورت هر‌گونه شکایتی، مراتب را با شماره 1889 در ميان بگذارند . 

شفيعي در مورد اصلاح خطوط تردد اتوبوس‌هاي شهري نيز بیان کرد: کاهش خطوط تردد اتوبوس براساس طرح جامع ترافیک و بازنگری در مسیر اتوبوس‌ها از اولویت برنامه‌های سال آینده سازمان است كه البته از اواخر امسال با كاهش و اصلاح خطوط از 68 مسير موجود به حداقل تعداد در دستور كار قرار گرفته ولي تا اوائل سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی در پایان نيز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ملي درختکاری، خاطرنشان كرد: به همين مناسبت رانندگان، مدیران و مسئولان سازمان اتوبوس‌رانی شهر در محل پایانه مسافري غدیر به نام خود نهال غرس خواهند كرد و مي‌توانند شخصاً مسئوليت نگهداری و محافظت از آن را برعهده گيرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار