تابناک ایلام بررسی می کند
اربعین حسینی سال گذشته وحضورمیلیونی زائرین وعاشقان حسینی دراستان ایلام جهت حضوردر کنگره عظیم اربعین درکربلای معلی، هم بعنوان یک حماسه تلقی می شود وهم تجربه وتلنگری به مسئولین استان ایلام برای شناسایی مشکلات ونارساییها وضعف زیرساختهای استان محسوب می شود.
کد خبر: ۵۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 07 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،اربعین حسینی سال گذشته وحضورمیلیونی زائرین وعاشقان حسینی دراستان ایلام جهت حضور درکنگره عظیم اربعین درکربلای معلی، هم بعنوان یک حماسه تلقی می شود وهم تجربه وتلنگری به مسئولین استان ایلام برای شناسایی مشکلات ونارساییهاوضعف  زیرساختهای استان محسوب می شود.
مسئولین استانی وکشوری با کسب تجربه وشناسایی مشکلات وزیرساختهای استان به تکاپو افتاده اند تا بارفع این مشکلات ونارسایی ها زمینه تردد آسان وبدون مشکلی رابرای زائرین دراربعین سال جاری  فراهم آورند
یکی از این مشکلات وبلکه مهمترین مشکل برسرراه تردد زائرین باحجم انبوه تردد خودرویی دراستان وجود جاده های غیر استاندارد دراستان است.گرچه شاهد شروع اقداماتی درتعریض جاده  های ارتباطی هستیم اما آنچه که باعث نگرانی می شود این است که آیا این جاده ها تا اربعین  سالجاری به بهره برداری می رسند یا کماکان مشکل سال گذشته وجود خواهد داشت؟

مسئولین استانی در حال تلاش برای حل زیرساختهای استان وآماده سازی استان برای پذیرایی ومیزبانی از زائرین اربعین حسینی هستند ودراین بین حضور پررنگ مسئولین کشوری نمایان تراز سالهای گذشته است.

امروزجانشین پلیس راهور در مهران حضور یافت تا از نزدیک درجریان روند پیشرفت امور قرارگیرد.

سردار «موسي اميري» دربازدید ازمرزمهران گفت: عزم و اراده جدي در رده‌های مختلف نيروي انتظامي بر اي تسهيل تردد زائران عتبات عاليات در اربعين حسيني امسال وجود دارد. 

وي با اشاره به اينکه نمايش عظيم اربعين حسيني در سال گذشته مبارزه سنگر به سنگر با استکبار جهاني و تکفیری‌ها بود گفت:برنامه‌ریزی‌های لازم براي تأمین امنيت و کنترل ترافيک در اربعين امسال صورت گرفته است.

جانشين پليس راهور ناجا اعزام کارواني را مدل پيشنهادي پليس براي حضور زائران از اقصي نقاط کشور در مرز مهران عنوان و خاطرنشان کرد: به دنبال اين هستيم که حضور انفرادي را در ايام اربعين کم کنيم و سفرهاي مردم به‌صورت کارواني همانند آنچه در زمان عزاداری رحلت امام خميني(ره) در مرقد مطهر حضرت امام(ره) انجام می‌شود صورت پذيرد.

وی در ادامه راه‌اندازی پارکینگ‌های متعدد و ساماندهي کمربندی‌های شرقي و غربي مهران را از ضرورت‌های کنترل ترافيک اين شهر در ايام اربعين خواند و بیان کرد: تلاش پليس در جهت رفاه حال زائران و تأمین به‌موقع نيازهاي تردد زائران است که دغدغه سال گذشته بود.

 امیری با قدردانی از تلاش‌های استاندار و دیگر مسئولان استانی اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته ازجمله راه‌سازی‌های متعدد، ساخت پارکینگ‌ها و افزایش گیت‌ها در پایانه مرزی مهران ازجمله اقدامات مثبتی در حال اجرا است که نیازمند تزریق اعتبار ملی لازم برای تکمیل آن‌ها است.


سردار علی دولتی فرمانده انتظامی استان ایلام نیزدر نشست بررسی مشکلات مرز مهران در اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: به دنبال رفع مشکلات سال گذشته با همراهی و همکاری سایر نهادها هستیم.

وی با تأکید بر لزوم سازماندهی و برنامه ریزی دقیق برای تردد زائران در ایام اربعین حسینی(ع) افزود: سازمان دهی استانی زائران باید در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام عنوان کرد: وجود مسافر کش های شخصی و پیاده روی از مهران تا مرز از مشکلات سال گذشته در هنگام تردد زائران حسینی(ع) بود.

وی گفت: باید قبل از شروع این همایش عظیم ، محل پارک و تردد خودروهای شخصی و اتوبوس ها کاملاً مشخص شود.

سردار دولتی با اشاره به راه اندازی یکصد گیت در پایانه مرزی مهران و تقویت کابل فیبر نوری برای جلوگیری از قطعی های احتمالی، مهمترین دغدغه پلیس را زیرساخت های موجود در مسیر تردد زائران و شهر مهران عنوان کرد و خواستار توجه جدی و بیش از پیش مسئولان در این زمینه شد.

یکی ازدیگر از  مهمترین مباحث در شهرستان مهران، نبود اقامتگاه و هتل به اندازه کافی است که همین مسئله باعث شد تا سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور وعده ایجاد یک حسینه بزرگ و هتل در شهر مهران را به مردم استان دهد.

در این راستا هتل شهرستان مهران، قبل از عید با حضور مسئولان استانی و رئیس سازمان حج و زیارت کلنگ زنی هم شد اما روز گذشته اوحدی در ارتباط تلفنی با یکی از برنامه های صدا و سیمای مرکز ایلام اعلام کرد: هنوز زمین برای ساخت این هتل آماده نشده است.

وی بیان داشت: به دلیل اینکه زمین ساخت این هتل از اراضی کشاورزی است باید مراحل قانونی خود را سپری کند.

نکته قابل تامل اینجاست چطور هتلی که زمین آن هنوز به طور دقیق و قانونی مشخص نشده کلنگ زنی می شود و البته هنوز هم تکلیف ساخت این هتل به رغم وعده های مختلف طی ماه های قبل برای شروع عملیات اجرایی روشن نشده است.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار