مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: جوانان روستائی تمایلی به بیمه شدن ندارند که باید در این راستا با کمک دهیاران فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۵۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 09 July 2015
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: جوانان روستائی تمایلی به بیمه شدن ندارند که باید در این راستا با کمک دهیاران فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایسنا، "مهدی سماواتی" در جلسه هماهنگی ترویج بیمه روستائیان شهرستان همدان، با اشاره عقد تفاهم‌نامه صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با استاندار اظهار کرد: سال گذشته این تفاهم‌نامه منعقد شد که براساس آن مقرر شد ظرف سه سال 70 درصد از جامعه هدف تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی افزود: در صندوق بیمه روستائیان بحث کاهش فقر، مشکلات اجتماعی، کاهش مهاجرت‌ها و حاشیه‌نشینی و مشکلات دیگر را پیگیری می‌کنیم چراکه با ایجاد انگیزه در بین جامعه هدف، افراد از بیمه صندوق بیمه روستائی استقبال می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه تا سال 84 هیچ سازمان بیمه‌گری موفق به متقاعد کردن روستائیان برای بیمه کردن نشده بود، تصریح کرد: از سال 84 که صندوق بیمه روستائیان تشکیل شد از روش‌های ایجاد انگیزه برای بیمه‌گران استفاده شده است.

وی اضافه کرد: فرد بیمه‌گر در صندوق بیمه روستائی میزان حق بیمه را تعیین می‌کند و برای جامعه هدف نیز یارانه دولتی در نظر گرفته شده که پرداخت می‌شود.

سماواتی با بیان اینکه همدان استان دوم در پوشش بیمه روستائی در سطح کشور در سال گذشته بود، عنوان کرد: تمامی افراد فاقد بیمه و حتی آنهایی که تمکن مالی برای اخذ بیمه ندارند در طیف جامعه هدف می‌توانند از خدمات بیمه روستائی بهره‌مند شوند.

در ایران سه لایه بیمه اجتماعی داریم

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته سازمان‌های بیمه چند لایه‌ای هستند، بیان کرد: در ایران نیز سه لایه بیمه اجتماعی داریم که در لایه سوم یارانه دولتی به بیمه‌گر پرداخت می‌شود، در لایه دوم بیمه‌های اجتماعی اجباری است و در لایه نخست نیز بحث بیمه‌های تکمیلی مطرح است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان افزود: بیمه روستائیان در لایه سوم قرار می‌گیرد که از آنها با پرداخت یارانه دولتی حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه کمترین مبلغ بیمه روستائی 150 هزار تومان و بالاترین مبلغ 350 هزار تومان طی یک سال است، عنوان کرد: در سطح استان تاکنون 16 هزار نفر جذب کرده‌ایم که بی‌سابقه بوده و دو سوم حق بیمه آنها به صورت یارانه دولتی پرداخت می‌شود.

بیش از 10 هزار نفر در شهرستان همدان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند

سماواتی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح شهرستان همدان 10 هزار و 803 نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: بری دو سال آینده نیز برای شهرستان همدان انجام بیمه 27 هزار نفر پیش‌بینی شده است که برای تحقق این سهمیه به کمک دهیاران نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جمعیت روستائی شهرستان همدان 101 هزار نفر است، گفت: تاکنون از این جمعیت 13 هزار نفر عضو صندوق بیمه روستائی شده‌اند که جامعه هدف برای بیمه شدن نیز 30 هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه یکسری محدودیت‌هایی به روستائیان فاقد بیمه از سال آینده اعمال می‌شود، تصریح کرد: کشاورزان در هنگام خرید علوفه از تعاونی‌های تولید روستائی ملزم به داشتن بیمه هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در صندوق بیمه روستائی محدودیت سنی برای عضویت و بیمه شدن نداریم اما از سال آینده محدودیت سنی اعمال خواهد شد که بر این اساس افراد بالای 55 سال نمی‌توانند از خدمات بیمه روستائی استفاده کنند.

70 درصد عشایر استان تحت پوشش بیمه هستند

سماواتی با بیان اینکه 70 درصد عشایر استان تحت پوشش بیمه هستند بر لزوم فرهنگ‌سازی برای انجام بیمه تاکید کرد و گفت: متاسفانه در جامعه هدف افراد جوان تمایل کمتری به بیمه شدن دارند.

وی به فعالیت 90 کارگزار بیمه روستائی در سطح استان اشاره کرد و یاداور شد: 20 کارگزار بیمه غیرفعال بودند که با تلاش‌های صورت گرفته آنها فعال شدند و اگر کارگزاری تا پایان سال‌جاری 70 درصد از سهمیه خود را محقق نکند برکنار می‌کنیم و امور را به شرکت‌های خصوصی می‌سپاریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار