معاون پیش‌ بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ایران جزو 10 کشور خطرپذیر دنیاست و حدود 90 درصد با خطر سیل و زلزله و 80 درصد مراکز جمعیتی نیز در معرض سیل قرار دارند.
کد خبر: ۶۰۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 09 May 2018

به گزارش تابناک : بهنام سعیدی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر افزود: به همین دلیل باید مدیران و مسئولان بخش های مختلف آمادگی های لازم در زمان خطر و حوادث را داشته باشند. 
وی اضافه کرد: مدیریت بحران مدیریت لحظه هاست و مدیران و مسئولان باید نسبت به فراگیری آموزش های لازم در این زمینه به عنوان یک وظیفه اخلاقی و اعتقادی حساسیت داشته باشند. 
سعیدی یادآورشد: مدیران بحران به دلیل اینکه با جان، مال، حیثیت و آبروی انسان ها مرتبط هستند، وظیفه سنگینی برعهده دارند. 
وی قاطعیت، دلسوزی و آرامش را از خصوصیت های مدیران بحران دانست و گفت: تدوین طرح و نقشه مقابله با بحران، شناسایی آسیب ها، تدوین و تقویت بانک اطلاعاتی، شناسایی تشکل های مرتبط با بحران و توجه به آداب و رسوم مردم در زمان بحران از مهم ترین مسائلی است که مدیران بحران همواره باید در نظر داشته باشند. 
سعیدی، بر جدی گرفتن مانورهای امدادی توسط مدیران بحران تاکید کرد و یادآورشد: اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر در زمینه طرح جامع خطرپذیری سیل، زلزله و خشکسالی کار خوبی انجام داده و در حوزه آموزش نیز حائز رتبه شده است. 
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: برای موفقیت در هر موضوعی تعریف سیستم و آموزش باید در سرلوحه کارها قرار گیرد تنها در این صورت است که با تغییر دولت ها و افراد روند امور براحتی انجام می شود. 
مهرداد ستوده افزود: در عرصه صنعت نفت و گاز، فرایند اچ اس ایی وجود دارد که برای ایمنی افراد، محیط زیست و تاسیسات از این بخش بهره گیری می شود. 
وی ادامه داد: آموزش پیش زمینه همه امور مربوط به ایمنی و امداد است و در این عرصه موارد مورد نیاز برای ارائه آموزش های مستمر باید دسته بندی و برای همه سطح های جامعه تعریف شود. 
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر تاکید کرد: در حوزه مدیریت بحران باید سناریوی مقابله با بحران های مختلف آماده باشد و اداره کل مدیریت بحران استان براساس این برنامه کار خود را انجام دهد و دستگاه ها تمرین مانورها را جدی بگیرند. 
ستوده اضافه کرد : با توجه به ضرورت استفاده از توان و ظرفیت تشکل های مردم نهاد در بخش های مختلف ایجاد این تشکل ها با موضوع بحران لازم است. 
وی با قدردانی از برگزاری کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران افزود: با ایجاد کلاس های آموزشی در شهرستان ها و بخش های استان بوشهر می توان ادعا کرد که این استان در زمینه مدیریت بحران سرآمد و الگو است. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: یکی از سیاست های سازمان مدیریت بحران کشور تاکید بر موضوع پیش بینی و پیشگیری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
قاسم قائدی اضافه کرد: اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر در سال‌های اخیر همواره به عنوان دستگاه برتر در عرصه آموزش مطرح بوده و در جشنواره شهید رجایی هم دستگاه برتر ستادی استانداری در زمینه آموزش شناخته شد. 
وی بیان کرد: در مقابل حوادث غیرمترقبه همواره باید با تدبیر و آماده بود و این مهم تنها با تمرین محقق می شود. 
قائدی با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری بخش کاکی استان بوشهر در دو هفته گذشته گفت: مقاوم سازی در منطقه زلزله زده باعث شد تا هیچ تلفاتی نداشته باشد و خسارت به اماکن نیز کاهش یابد. 
وی افزود: با توجه به اینکه کشورهای پیشرفته به سمت پیش بینی و پیشگیری حرکت کرده‌اند ما نیز باید مانورهای جاده‌ای و نقطه صفر را با جدیت برگزار کنیم. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اضافه کرد: در سال 1394 تنها 20 لنج صیادی استان بیمه بودند اما اکنون 100 درصد لنج های صیادی و 98 درصد لنج های سفاری (باری) موجود در این استان بیمه هستند. 

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار