کد خبر: ۶۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 26 July 2015
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: نگاه مجلس به جمع بندی مذاکرات هسته ای مثبت است.
به گزارش ایرنا، عزیز اکبریان شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردیس که در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 10 کرج برگزار شد، افزود: تفاهمنامه ای آماده شده که مکانیزم خاص خودش را دارد. تیم مذاکره کننده این مکانیزم را رعایت می کند و مراحل قانونی آن باید طی شود.

اکبریان افزود: در مذاکره امتیازاتی داده شده و امتیازاتی گرفته می شود، تیم مذاکره کننده ایران بسیار تلاش کردند و این انتخاب مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بود.

وی ادامه داد: بررسی هایی در این خصوص انجام شده است. همین اندازه که ایران با قدرت و از طریق منطق و گفت و گو به این جمع بندی رسیده باید قدر بدانیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس درباره تحریم های ظالمانه که علیه ملت ایران اعمال شده، گفت: لغو تحریم های نظامی و حقوق بشر نیز باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: حدود 20 هزار سانتریفیوژ داریم که 10 هزار تای آن کار می کنند، نطنز چقدر گنجایش دارد، ما باید سه نطنز دیگر داشته باشیم که هفت سال زمان می برد و میلیارد ها تومان هزینه می خواهد. برای ساختن 10 هزار سانتریفیوژ نیز 10 سال زمان می خواهد تا سانتریفیوژ نسل موجود را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و ما نباید زیر بار زورگویی آمریکا برویم، گفت: اگر غیر از این باشد به خون شهداء و امام راحل خیانت کرده ایم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس در ادامه افزود: آموزش و پرورش شهرستان فردیس بالغ بر 60 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که به زودی راه اندازی می شود. 

اکبریان ادامه داد: هفته گذشته با وزیر آموزش وپرورش نشستی داشتیم که قول دادند به زودی مجوز راه اندازی آموزش و پرورش شهرستان را فردیس صادر کنند تا برای سال تحصیلی جدید این شهرستان آموزش وپرورش مستقلی داشته باشیم.

وی اظهار داشت:آموزش و پرروش کرج با حفظ چهار ناحیه به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی اداره بنیاد شهید در فردیس، گفت: این اداره باید هر چه زودتر در شهرستان فردیس راه اندازی شود تا خانواده شهداء و ایثارگران برای امورات خود به کرج مراجعه نکنند.

وی در خصوص اداره راه و شهرسازی شهرستان فردیس نیز گفت: : اداره راه و شهرسازی فردیس در حال پیگیری است و امیدوارم تمامی ادارات این شهرستان تا پایان سال 94 راه اندازی شود و شهرستان فردیس به عنوان یک شهرستان بزرگ استان البرز با قوت کار خود را ادامه بدهد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس در مورد اجرای فاضلاب شهری شهرستان فردیس، گفت: مشکل اجرای فاضلاب شهری شهرستان فردیس زمین آن است. این زمین در اختیار نیروگاه منتظر قائم و وزارت نیرو است و آنها تمایل ندارند این زمین را برای اجرای فاضلاب شهری در اختیار متولی امر قرار بدهند. 

مهدی مهرور فرماندار شهرستان فردیس نیز در این نشست، گفت: انتخابات اتاق اصناف شهرستان فردیس سیزدهم مرداد ماه سال جاری برگزار می شود. تاکنون 19 اتحادیه در این شهرستان راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: تفاهمنامه ای بین شرکت توزیع برق استان البرز با شهرداری کرج منعقد شده که تامین روشنایی معابر 50 درصد اداره برق و 50 درصد شهرداری اجرایی شود.

وی ادامه داد: اداره برق شهرستان فردیس آمادگی دارد تا در اجرای تامین روشنایی معابر و بلوارها با شهرداران مناطق سه و 10 کرج همکاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: بازدیدی که از ندامتگاه شهید کچویی فردیس انجام شد، آنها اعلام آمادگی کردند تا تولیدات داخلی با قیمت مناسب عرضه کنند.

امام جمعه شهرستان فردیس در این نشست به سالروز تاسیس نماز جمعه در سال 58 توسط امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: در آغاز کار تصور نمی شد که نماز جمعه عبادی و سیاسی در کشور تاثیرگذار باشد.

ایمانی گفت: ظرفیت نماز جمعه بیش از آن است که به آن پرداخته می شود و ائمه جمعه با کیفیت بیشتر وارد مباحث سیاسی و دینی می شوند. 

امام جمعه شهرستان فردیس گفت: امیدوارم نماز جمعه به گونه ای پیش برود که مخاطبان جوان را جذب کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار