عضو هیئت انتخاب آثار بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر بخش خردسال باید از لحاظ بصری جذاب باشد و مخاطب بتواند در مدت زمان اجرای تئاتر، جذابیت‌ها و آموزه‌های درنظر گرفته شده در متن را دریافت کند.
کد خبر: ۶۸۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ 19 November 2018
منصور خلج درباره ملاک انتخاب طرح‌ها از نظر داوران، گفت: متن و طرح‌های ارسالی مطالعه شد و داوران بهترین، نمایشی‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین آن‌ها را انتخاب کردند.

به گزارش ایسنا، خلج با بیان اینکه طرح‌هایی که ارتباط بیشتری با مخاطب خردسال داشتند، انتخاب شد، ادامه داد: طرح‌هایی که حرفشان از جنس مخاطب و دربرگیرنده پیام مثبتی برای مخاطب خردسال بود، برای حضور در جشنوار انتخاب شد.

وی با بیان اینکه میزان ادراک و دریافت خردسال‌ها با نوجوانان فرق می‌کند، اضافه کرد: تئاتر بخش خردسال باید از لحاظ بصری جذاب باشد و مخاطب بتواند در مدت زمان اجرای تئاتر، جذابیت‌ها و آموزه‌های درنظر گرفته شده در متن را دریافت کند.

خلج با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان قدمت چندانی ندارد و در این زمینه تعداد نمایشنامه‌نویسان تخصصی کم است، افزود: تئاتر کودک با پیدایش علم روانشناسی و دریافت این مسأله که انسان از کودکی دارای درک و شعور
است، آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه باید پاسدار جهان کودک باشیم، گفت: تئاتر کودک رشته ثبت‌شده‌ای در دانشگاه ندارد و تمام کسانی‌که به این حوزه وارد می‌شوند کاملا خودجوش است که متأسفانه با نبود شرایط مناسب اکثر آن‌ها به حوزه‌های دیگر مثل تئاتر بزرگسال و یا تلویزیون می‌روند.

وی با بیان اینکه وضعیت تئاتر خردسال در مجموع قابل قبول است، عنوان کرد: امیدواریم فضایی فراهم شود تا افراد علاقمند به صورت آکادمیک وارد این حوزه شوند چرا که بیشتر می‌توانند با جهان کودکان آشنا شوند.

عضو هیئت انتخاب آثار بخش خردسال بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان درباره برگزاری جشنواره در همدان نیز بیان کرد: این جشنواره در ابتدای کار به صورت استانی و کوچک بود که بعد‌ها تبدیل به یک حرکت بزرگ کشوری و در ادامه به جشنواره‌ای بین‌المللی تبدیل شد.

خلج با بیان اینکه برگزاری این جشنواره باعت تبادل آثار، اندیشه‌ها و نگاه‌هایی در جای جای کشور و جهان می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در جایی غیر از تهران موجب تمرکززدایی و بهره بردن تمام علاقمندان از تئاتر کودک و نوجوان در سطح کشور می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار