کد خبر: ۶۹۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 19 December 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمدازچرام،همایش تجلیل از برگزیدگان ومقام آوران استانی سی وششمین دوره مسابقات قرآن , نماز و عترت شهرستان چرام با حضور مدیر کل آموزش وپرورش استان ,معاونت پرورشی وفرهنگی اداره کل, رئیس اداره قرآن, نماز وعترت ائمه جمعه شهر چرام و سرفاریاب و اعضای شورای اداری شهرستان چرام با اجرای برنامه های متنوع در مصلی ابوطالب شهر چرام برگزار شد.
مدیرکل  آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : مسابقات قرآن ، عترت و نماز ، این سه منشور نورانی از مهمترین فعالیت های حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می باشد 
هادی زارع پور افزود : قرآن به عنوان مهمترین منبع دینی برای ما مسلمانان موجب رشد و کمال و بالندگی درانسان می شود.
زارع پور گفت : قرآن وسیله و ابزار هدایت ، کتابی است که به گفته مقام معظم رهبری ( قانون اساسی ماست) که هر انسان بخواهد زندگی مسلمانانه ای داشته باشد باید از این دستورات پیروی کند.
وی در ادامه بیان کرد : حوزه قرآنی 10 فعالیت دارد که یکی از مهترین آن حوزه قرآن ،نماز و عترت است که امسال 14 رشته برای پسران و 12 رشته برای دختران در سطح آموزشگاه، شهرستان ، استان و کشوری برگزار می شود .
زارع پور همچنین از طرح نور (حفظ جز سی) قرآن کریم اشاره نمود که 6 کتاب در این زمینه تبیین شده است و تاکنون 12 هزار نفر برای حفظ جز سی در سامانه نام نویسی کرده اند که سهم شهرستان چرام تاکنون بیش از 1550 نفر می باشد که جزو برترین آمار در استان است.
مدیریت آموزش وپرورش شهرستان چرام هم در این مراسم ضمن خوشامدگویی و تسلیت وفات حضرت معصومه (س) و گرامیداشت هفته قرآن وعترت گفت: در راستای برنامه های حوزه قرآن ,نماز وعترت وزارت آموزش وپرورش و در جهت توسعه وترویج فرهنگ اقامه نماز در شهرستان چرام 96 ائمه جماعت روحانی وفرهنگی جهت اقامه نماز در مدارس را سازماندهی کردیم.
وی بر شرکت وثبت نام دانش آموزان در حفظ جزء 30 قرآن تاکید کرد و عنوان کرد: دانش آموزان شهرستان چرام در سی وششمین دوره مسابقات قرآن ,نماز وعترت مرحله استانی موفق به کسب 35 رتبه اول ,19 رتبه دوم و9 رتبه سوم ودر مجموع با کسب 63 رتبه حائز رتبه اول استان در بین 13 شهرستان ومنطقه شدند.
حجت الاسلام والمسلمین افشارامام جمعه چرام گفت:ارتباط با قرآن سبب رشد و کسب درجات کمال میشود.
وی بیان کرد : قرآن دریایی است که معارف آن پایان ندارد و از جهات مختلف،  قرآن دارای اعجاز است.
حجت الاسلام افشار با توجه به استقبال خوب و همینطور کسب مقام اول در استان،از مدیرکل آموزش وپرورش خواست توجه جدی به شهرستان چرام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
ک جووووون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار