مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ۱۶۰ موسسه قرآنی در استان اردبل فعال بوده و ه اجرای برنامه‌هیا مختلف قرآنی در سطح استان می‌پردازند.
کد خبر: ۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵ 23 February 2015

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در دیدار با فعالان قرآنی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل برنامه‌های مناسب و قابل قبولی در حوزه فعالیت‌های قرآنی اجرا می‌شود و 160 موسسه قرآنی در این حوزه فعالیت داشته و به اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در سطح استان می‌پردازند.

وی از فعالیت 147 خانه قرآنی شهری در استان خبر داد و گفت: 87 خانه قرآنی نیز در مناطق روستایی استان فعال بوده و اجرای برنامه‌های قرآنی می‌کنند که امسال عملکرد مطلوبی در این حوزه داشته‌ایم و توانسته‌ایم به اهداف مورد نظر در این حوزه با وجود برخی مشکلات اعتباری دست یابیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم میزان فعالیت‌هایمان را در حوزه قرآنی افزایش دهیم باید این فعالیت‌ها را از تصدی‌گری دولت خارج کرده و آن را به سازمان‌های غیردولتی و مردمی واگذار کنیم تا در این زمینه شاهد جهش و افزایش اجرای برنامه‌ها در این حوزه باشیم.

ستوده از برگزاری 60 برنامه در امسال خبر داد و افزود:‌ بیش از 22 برنامه و فعالیت اجرا شده در حوزه فعالیت‌های قرآنی بوده که بیش از یک سوم برنامه‌های تبلیغات اسلامی را شامل می‌شود که با واگذاری این امور به موسسات و خانه‌های قرآنی می‌توانیم شاهد افزایش این برنامه‌ها باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر افزایش فعالیت‌های قرآنی در اردبیل بیان کرد: هر چند در این حوزه با کمبود اعتبارات و کاهش بودجه‌ای نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم اما باید میزان فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده تبلیغات اسلامی اردبیل در مقایسه با سایر نهادها و موسسات دینی و قرآنی چشمگیر باشد.

وی با اشاره به اعتبارات حوزه فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: از مبلغ 970 میلیون ریال تخصیص یافته به دبیرخانه شورای عالی قرآنی استان تاکنون تنها 100 میلیون ریال آن محقق شده که البته این میزان اعتبار در مقایسه با سال‌های گذشته یک سوم شده که باید برای گسترش و ترویج برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار