مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: یک میلیون و ۱۲۹ هزار نفر در استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۳ درصد جمعیت بیمه شده استان را شامل می شود.
کد خبر: ۷۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 13 August 2015

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: یک میلیون و ۱۲۹ هزار نفر در استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۳ درصد جمعیت بیمه شده استان را شامل می شود.

به گزارش مهر،سعید فرجی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از جمعیت یک میلیون و ۸۹۰ هزار نفری زیر پوشش بیمه در استان همدان یک میلیون و ۱۲۹ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: ۶۳ درصد جمعیت بیمه شده استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه بودند افزون بر۲۲۰ هزار نفر هستند که بدون پرداخت وجه زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار گرفته اند و همه خدمات بیمه ای به این افراد داده می شود، بیان کرد: از یک میلیون و ۱۲۹ هزار نفر جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت، تعداد ۱۳۸ هزار و ۲۴۳ نفر زیر پوشش صندوق کارکنان دولت، ۶۵ هزار و ۷۳۸ هزار نفر زیر پوشش سایر اقشار، سه هزار و ۲۷۵ نفر زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان، ۶۹۵ هزار و ۸۵۸ نفر زیر پوشش بیمه روستائیان و ۲۲۶ هزار و ۳۴۷ نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با عنوان اینکه صندوق بیمه سلامت همگانی از اردیبهشت ماه سال گذشته بیش از۲۶ هزار نفر ثبت نام کرده است، عنوان کرد: قسمت عمده ای از خدمات به بیماران خاص ارائه می شود.

فرجی با اشاره به اینکه از جمعیت دو هزار و ۵۰۰ نفر بیمار خاص در استان همدان هزار و ۷۰۰ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، ادامه داد: ۷۵۲ بیمار ام اسی، ۸۷ بیمار تالاسمی، ۴۲۸ بیمار دیالیزی و ۲۲۷ بیمار پیوند کلیه از بیمه سلامت استان همدان خدمات دریافت می کنند.

۹۰۵ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و محدودیتی در بحث قرارداد برای افرادی که موسسه درمانی دولتی و یا خصوصی دارند، وجود ندارد

وی با بیان اینکه ۹۰۵ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و محدودیتی در بحث قرارداد برای افرادی که موسسه درمانی دولتی و یا خصوصی دارند، وجود ندارد، افزود: ۱۹۲ پزشک عمومی، ۲۰۶ پزشک متخصص، ۱۷ پزشک فوق تخصص، ۳۳ دندانپزشک، ۲۱ بیمارستان، ۱۵۹ داروخانه، ۴۸ آزمایشگاه، ۲۹ مرکز پرتو پزشکی، ۳۱ مرکز توانبخشی، ۲۲ درمانگاه، سه جراحی محدود، ۹ شبکه و ۱۳۶ مراکز بهداشتی روستایی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان همدان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان درخصوص پرداختی های نیز بیان کرد: درخصوص پرداختی ها اگر چه تخصیص های باید داده می شد اما محقق نشد در حالی که با تلاش های صورت گرفته مطالبات همه موسسات طرف قرارداد تا پایان سال گذشته پرداخت شده است.

سعید فرجی با بیان اینکه فقط موفقبه پرداخت طلب مراکزی که بیمارستان های دانشگاهی هستند، نشده ایم و پیگیر این موضوع هستیم، افزود: طلب بیمارستان های خصوصی تا پایان اسفند سال گذشته، بیمارستان های دولتی تا پایان دی ماه سال گذشته، مراکز بهداشتی پایان اسفند سال گذشته و آزمایشگاه ها، پاراکلینیک ها، داروخانه ها، پزشکان، سطح یک روستا تا پایان فروردین امسال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت اتفاقی مبارک بود که هزینه های کمر شکن را از افراد جامعه زیر خط فقر کاهش داد، اظهار داشت: درصد پرداختی از جیب مردم در سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه از سال های قبل به دلیل نوع ثبت نام و زیر پوشش قرار داد بین بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و غیره همپوشانی وجود دارد، ادامه داد: یکی از مشکلات در بحث پوشش ۱۰۰ در صدی بیمه موضوع هم پوشانی است و افرادی که فاقد پوشش هستند را خیلی راحت می توان مشخص کرد.

فرجی با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی براساس خانوار است اما در بیمه سلامت افراد مجزا ثبت نام می کنند و تحت پوشش قرار می گیرند، بیان کرد: مقرر شده تا ساماندهی در خصوص این همپوشانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه سلامت در اختیار استان همدان گذاشته شده است که منجر به کاهش پرداختی از جیب مردم شده است، بیان کرد: به مردم توصیه می کنیم قبل از اینکه بیماری و مشکل خاصی ایجاد شود برای بیمه خود مراجعه کنند تا اگر دچار مشکلی شدند بیمه داشته باشند.

در بیمه سلامت کمتر به موضوع پیشگری و بهداشت توجه شده درحالی که تلاش بر این است که در مرحله های بعدی بیشتر به سمت پیشگیری برود

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت بخش های مختلفی دارد اما سلامت و درمان بیشتر مورد خواست مردم است، تاکید کرد: در بیمه سلامت کمتر به موضوع پیشگری و بهداشت توجه شده درحالی که تلاش بر این است که در مرحله های بعدی بیشتر به سمت پیشگیری برود.

سعید فرجی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در بخش دندان پزشکی تعرفه های جدیدی را در بخش آموزش نگهداری از دندان ها داشته است و برای اینکه این بخش توسعه پیدا کند باید به موضوع پیشگیری بیشتر توجه شود، بیان کرد: بیمه سلامت به سمت توجه به پیشگری حرکت خواهد کرد تا با آموزش ها از هزینه های بعدی جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: هر کس در هر زمان اراده کند می تواند با مراجعه به شعبات بیمه سلامت در سطح استان با تکمیل فرم ها برای بیمه ثبت نام و در کمتر از ۴۸ ساعت دفترچه دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه طبق قانون۶۰ درصد مراکز طرف قرار داد که بیشتر دانشگاهی هستند بعد از تکمیل سند ها علی الحساب پرداخت شود اما سند ها به موقع ارائه نمی شود، ادامه داد: در یک ماه گذشته سند های متعددی به بیمه سلامت ارجاع شده است که عمدتا مشکل داشته اند.

فرجی با بیان اینکه قسمتی از تخصیصی که بر عهده وزارت بهداشت و یا معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری بود محقق نشد، بیان کرد: مشکل داشتن سند های ارجاعی و عدم تحقق تخصیص منابع دو دلیل عمده در پرداخت معوقات بیمارستان های دانشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار بیمه شدگان کسی در استان همدان وجود ندارد که بیمه نشده باشد چراکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه قرار دارند درحالی که جمعیت استان کمتر از این عدد است، عنوان کرد: این مسئله به علت هم پوشانی سازمان های بیمه گر انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یکی از مشکلات بیمه سلامت استان همدان را فضای فیزیکی این اداره عنوان کرد و ادامه داد: بیمه سلامت استان همدان به زودی به ساختمان جدید واقع در خیابان میرزاده عشقی منتقل می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار