مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره ملی رباعی و دوبیتی رضوی 28 مرداد ماه در همدان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 16 August 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره ملی رباعی و دوبیتی رضوی 28 مرداد ماه در همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ فاضل عبادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به عدالت فرهنگی در حوزه ارشاد بسیار مهم است، اظهار کرد: الگوهای جمهوری اسلامی، رهنمودهای رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید از وظایف و اولویت‌های اداره ارشاد در حوزه فرهنگی است.

وی بر لزوم توجه به مفاخر فرهنگی تأکید کرد و گفت: با توجه به شناسایی بزرگان و مفاخر در استان باید بتوان نسبت به معرفی آنها اقدام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه همزمان با دهه کرامت جشنواره دوبیتی و رباعی رضوی 28 مردادماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره به صورت ملی در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان آثار برتر هنری در سیره امام رضا(ع) در این جشنواره حضور می‌یابند، تصریح کرد: این جشنواره به علت قرابت نزدیکی که به خاطر باباطاهر شاعر دوبیتی‌سرای همدانی دارد، دو سال است که در همدان برگزار می‌شود.

عبادی با بیان اینکه در ابتدا یک‌هزار و 400 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید، افزود: در داوری مرحله نخست 45 نفر و در مرحله دوم با داوری نهایی 16 نفر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: 28 مردادماه کتاب «زمزمه خورشید» که آثار هنری سال قبل چاپ شده، رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری همایش دختران آفتاب خبر داد و گفت: این همایش همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و به مناسبت روز دختر با حضور 600 نفر از دختران عضو کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 200 جشن در کانون‌های مساجد پیش‌بینی شده است، یادآور شد: نمایشگاه‌های مختلفی مانند کتاب، حجاب و عفاف و نقاشی نیز در این دهه برگزار می‌شود.

عبادی در ادامه با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان مهرماه امسال برگزار می‌شود، اضافه کرد: 9 تا 12 شهریورماه نیز جشنواره تئاتر استان در تویسرکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 120 هزار نفر در جشنواره تئاتر سال گذشته حضور داشتند، افزود: این در حالی است که در سال گذشته با تولید 99 نمایش بیش از 139 هزار نفر بازدیدکننده داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآور شد: در جشنواره تئاتر کودک بنا داریم به صورت تخصصی عمل کنیم و گروه‌های خارجی حضور بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوانان در همدان نیز گفت: زمان دقیق این جشنواره هنوز مشخص نیست.

عبادی افزود: روز دوشنبه جلسه‌ای با حضور حوزه‌های تخصصی و کارشناسان مربوطه در همدان برگزار شده و ضمن بازدید از این شهر برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار