مناطق آزاد تنها محلی برای واردات شده و در آن نه کارخانه ای برای تولید احداث می شود نه صادراتی اتفاق می افتد و نه برای افزایش اشتغال پایدار سرمایه گذاری می شود.
کد خبر: ۸۴۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 05 May 2020

 ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍به گزارش تابناک مازندران،  ‍‍ منطقه آزاد به خودی خود مسئله بدی نیست؛ اما اگر مدیریت نشود، بحران زاست. دقیقا مثل دانشگاه، ورود به دانشگاه خوب است؛ اما وقتی بازار کار اشباع شود و نتوان شغل جدید ایجاد کرد، آن وقت ایجاد شغل برای همین نیرو‌های تحصیلکرده به بحران تبدیل می‌شود.

منطقه آزاد نیاز به زیر ساخت های لازم ازقبیل:نیروی انسانی؛بهداشت؛رفاه؛جاده؛ راه اهن میباشد در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت.

معایب و محاسن منطقه آزاد
 

رانت و فساد از مشکلاتی است که متاسفانه در مناطق آزاد به وفور دیده می‌شود و این‌ها همه نتیجه اش، عدم رغبت استفاده از جنس ایرانی و تمایل به خرید جنس خارجی است.

 گسترش مناطق آزاد تجاری تنها یک بازی سیاسی برای جلب توجه مردم و حیاط خلوت سیاسیون و نمایندگان است؛

 بر روی مناطق آزاد نظارتی وجود ندارد و این مسئله رانت و فساد را زیاد می‌کند.. و راه قاچاق کالا را آسان و هموار میکند


مناطق آزاد تنها محلی برای واردات شده و در آن نه کارخانه ای برای تولید احداث می شود نه صادراتی اتفاق می افتد و نه برای افزایش اشتغال پایدار سرمایه گذاری می شود. 

مناطق آزاد باید محلی باشد برای تولید بدون دغدغه محصولات داخلی و صادرات آنها در حالی که هم اکنون مناطق آزاد تبدیل به دروازه واردات کالاهای خارجی گشته اند و در این مناطق به جای کارگاه های تولیدی تنها مجتمع های تجاری لوکس در حال احداث است.

مناطق آزاد کشور، عمدتاً به واردات كالاهاي لوكس و غير ضروري، به داخل كشور محدود شده‌اند. علت اين امر را مي‌توان فقدان مقررات و قوانين روشن جهت فعاليت اين‌گونه مناطق دانست.
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍
 
 اقای مسول ممنون اما اگر واقعامنطقه آزاد باعث پیشرفت و توسعه میشود چرا مردم بومی مناطق آزاد در کشور از نظر شغلی ومعیشت هنوز مشکل دارند؟ واز وضع موجود گله مند هستند⁉️

حسین احمدی فعال رسانه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار