حجت‌الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به آفات کم‌صبری گفت: کم‌صبری و کم‌تحملی عاقبت ما را تهدید می‌کند و صبر حضرت ایوب(ع) برای ما الگوست.
کد خبر: ۸۴۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۶ 07 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در ویژه‌‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: اگر انسان کوتاه نظر نباشد و نگاه عمیق و با اراده‌ای داشته باشد به صبر می‌رسد.

وی با اینکه به تعبیر قرآن کریم انسان‌های صبور انسان‌های متقی هستند، افزود: حضرت ایوب زندگی بسیار مطلوبی داشت، از ثروت، خانواده، اعتبار و نعمت‌های مختلف الهی برخودار بود. داستان زندگی حضرت ایوب در افزایش صبر و بردباری بسیار تاثیرگذار است چرا که افراد امروزه کم صبر شده و خود را مقابل مشکلات می‌بازند.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با اشاره به آفات کم‌صبری گفت: کم‌صبری و کم‌تحملی عاقبت ما را تهدید می‌کند و صبر حضرت ایوب(ع) برای ما الگوست. توصیه به صبر، قرائت مستمر سوره والعصر، ذکر مستمر لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ، باور به قیامت، اقامه نماز، ایمان به امداد الهی و توجه به پاداش الهی درنظر گرفته شده برای صابران از راهکارهای افزایش صبر است.

رفیعی گفت: امام صادق(ع) فرمودند شیطان در مورد حضرت ایوب مطرح کرد که ایشان چون از نعمت برخودار است شکرگزاری می‌کند درحالی‌که اگر این نعمت‌‌ها را نداشته باشد شاکر نخواهد بود، خداوند متعال هفت سال و بنا بر برخی از نقل‌ها 18 سال حضرت ایوب را مورد آزمون قرار داد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی خاطرنشان کرد: مسخرکردن باد، تخسیر جن‌ها و جاری‌کردن مس از زمین بدون استخراج از معجزات حضرت سلیمان(ع) بود که به لطف خداوند متعال قسمت ایشان شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار