عضو فرهنگستان علوم دارویی کشور:
عضو فرهنگستان هنر علوم دارویی کشور گفت: در حال حاضر 20 درصد از تولیدات داروهای گیاهی در کشور صادر می‌شود که استان اصفهان در صادرات این دسته داروها سهم به سزایی دارد.
کد خبر: ۸۴۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 10 May 2020

فریبرز معطر در گفتگو با خبرنگار تابناک در اصفهان اظهار داشت: هم اکنون تعداد شرکت های داروی گیاهی در کشور به ۲۶۵ شرکت می رسد و این در حالی که بسیاری از شرکت ها داروهای گیاهی مجوز دارند اما فعالیت نمی کنند.

وی بیان داشت: در حال حاضر میزان تولید داروهای گیاهی در حدی است که امکان صادر شدن آن وجود دارد و بیشتر سهم صادرات به کشورهای افغانستان، عراق ، یمن ، اوکراین و آذربایجان است.

عضو فرهنگستان علوم دارویی کشور تصریح کرد: با توجه به آب و هوای مطلوب ایران مواد موثره داروهای گیاهی داخلی با کیفیت تر است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از داروهای گیاهی تولید شده را به خارج صادر می‌کنیم و اصفهان در حوزه صادرات داروهای گیاهی نقش ویژه‌ای دارد.

عطر ادامه داد: استفاده از داروهای گیاهی در طب نوین توسط پزشکان نیاز به فرهنگ سازی دارد که متاسفانه تاکنون شاهد مقاومت‌هایی از سوی جامعه پزشکی بوده ایم.

وی بیان داشت: متاسفانه دانشکده های پزشکی به دلیل اینکه کتب پزشکی نوین را تدریس می کند نسبت به طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی و حتی گیاهان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری ها به نوعی مقاومت می کنند چون به آن علم و شناخت کافی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :