رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس و کلاردشت گفت که کار ساخت محور مرزن‌آباد - کلاردشت پس از ۱۱ سال از بلاتکلیفی خارج شده و هم اکنون یک گروه از مشاوران مشغول انجام کارهای مطالعاتی و تهیه نقشه‌های عملیاتی هستند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 17 August 2020

طرح چهار خطه کردن جاده مرزن آباد - کلاردشت به طول ۲۰ کیلومتر سال ۱۳۸۸ تصویب شد و قرار بود ظرف مدت ۲ سال تکمیل و بهره برداری شود اما به علت اختصاص ندادن اعتبار در آن زمان و مشکلات زیست محیطی فقط در حد مصوبه باقی ماند.

اگر چه این جاده در حال حاضر به دلیل داشتن پیچ های خطرناک ، شیب های تند و نداشتن علائم هشدار دهنده مسیری ناامن برای مسافران و افراد بومی منطقه محسوب می شود ، ولی آنها به خاطر فرار از ترافیک شهرهای غربی استان و دیدن چشم اندازهای زیبا این محور را برای تردد انتخاب می کنند.

مجتبی شهسواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رایزنی مسئولان استانی بویژه استاندار مازندران در ۲ سال گذشته،‌ عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن این محور امسال از حالت بلاتکیلفی خارج و وارد فاز اجرایی شده است.

وی گفت : امسال مبادلات اسنادی این طرح میان وزارت راه و شهرسازی و نیز سازمان برنامه و بودجه انجام و طرح تحویل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شده است.

شهسواری افزود : وزارت راه و شهرسازی نیز مدتی است با به کارگیری یک گروه مشاور مشغول انجام کار مطالعاتی و تهیه نقشه های لازم برای اجرای طرح است و طبق آخرین گزارش های رسیده اعتباراتی هم در سرفصل بودجه های ملی برای ساخت این راه پیش بینی شد.

وی ادامه داد : این مسیر به خاطر عرض کم معبر ، پیچ های غیر استاندارد ، نداشتن گاردریل ، نبود علائم هشدار دهنده و روشنایی در برخی از ایام سال بویژه زمستان و در شرایط یخبندان سبب بروز سوانح رانندگی می شود تاکنون نیز این گونه حوادث علاوه بر مسافران ، تعدادی از مردم بومی منطقه را به کام مرگ کشانده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کلاردشت ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی طرح در دولت تدبیر و امید آغاز تا دغدغه های همیشگی مسئولان ، مردم بومی و مسافران این مسیر رفع شود.

 

شهرستان ۵۰ هزار نفری کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد. اداره راه و شهرسازی

شهرستان چالوس و کلاردشت با برخورداری از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در غرب مازندران قرار دارد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار