کد خبر: ۸۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 05 September 2015
رشت - ایرنا - کاروانی متشکل از خبرنگاران رسانه های گیلان، روز شنبه از طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان های صومعه سرا و فومن در غرب استان بازدید کردند.
[بازدید کاروان رسانه ای از طرح های اقتصاد مقاومتی غرب گیلان]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسوول بسیج سازندگی سپاه شهرستان صومعه سرا در حاشیه بازدید این کاروان خبری از یک شرکت تعاونی تولیدی روستایی و عشایری اظهار داشت : این شرکت تعاونی در راستای طرح اقتصاد مقاومتی توانسته برای 15 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کند .
بهزاد روانپاک افزود : این تعاونی پس از یک سال فعالیت توانسته علاوه بر خریداری محصولات 25 نفر از کشاورزان، کلاس های مختلفی در زمینه تولید قارچ دکمه ای ، طیور ، و دام در بیش از 130 روستا برگزار کند .
وی ادامه داد: با حمایت بسیج سازندگی این امر سبب شناسایی بانوان توانمند روستاهای صومعه سرا شده و این شرکت اکنون توانسته دامنه کار خود را توسعه داده و در چندین جشنواره غذایی و نمایشگاه بین المللی شرکت کند .
وی تصریح کرد: این شرکت انواع محصولات صنایع دستی، غذایی، سنتی ، شیرینی ، نان محلی، انواع ترشیجات و قارچ را بسته بندی و روانه بازار می کند .
روانپاک با اشاره به اینکه طرح های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان در عمل ثابت شده اند، گفت: طرح های اقتصاد مقاومتی برای بسیاری از بانوان خانه دار، درآمد زا بوده که این امر سبب شده تا با حمایت نهادهای دیگر ، جایگاهی ثابت برای فروش محصولاتشان به گردشگران احداث کنیم .
این کاروان خبری همچنین از دو طرح پرورش بوقلمون 500 قطعه ای در روستای گوشلوندان و پرورش زالو طبی و اردک بومی در روستای کمامردخ فومن بازدید کردند.
فرمانده سپاه فومن هم در نشستی با خبرنگاران یکی از عرصه های جنگ نرم را در زمینه اقتصادی عنوان کرد و گفت : اقتصاد مقاومتی یک نوآوری در برابر مقابله با این نوع جنگ دشمنان بخصوص در زمان تحریم هاست.
سرهنگ پاسدار علی توشه از اعطای یک میلیارد و 400میلیون تومان تسهیلات در سالجاری در قالب ایجاد بنگاه های زودبازده و اشتغال را در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت : در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ، با پرداخت یک میلیارد و 600میلیون تومان به 124 نفر در قالب تسهیلات برای 340 نفر شغل در فومن ایجاد شده است.
شهرستان های صومعه سرا و فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار