فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان ابهر موفق به کشف و ضبط ۲۴ هزار لیتر روغن موتور قاچاق شدند.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 13 December 2020

سردار رحیم جهانبخش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در راستای استمرار طرح های مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر ارتباطی به یک دستگاه تانکر سوخت مظنون شده و آن را برای بررسی متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از این تانکر، این میزان روغن موتور قاچاق را کشف و راننده را به عنوان متهم دستگیر کردند، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضائی این شهرستان معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به تلاش مضاعف پلیس برای تحقق شعار سال، تصریح کرد: در این راستا پلیس زنجان نیز با اجرای مستمر طرح های مختلف در راستای مقابله با قاچاق کالا و فرآورده ‌های سوختی تلاش می کند تا این سرمایه های ملی از کشور خارج نشود.

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و اخاذی و انتشار تصاویر در اینستاگرام
فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و درج مطالب توهین آمیز علیه او و خدشه دار نمودن وجهه اجتماعی اش کرده اندکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا شهرستان سلطانیه قرار گرفت.

سرهنگ حسین اصانلو افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی، متهم در فضای مجازی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، متهم در مخفیگاه خود در یکی از روستاهای بخش باغ حلی، دستگیر و گوشی همراه وی ضبط و در بررسی محتویات گوشی نامبرده ۱۰ اکانت فیک با نام اشخاص دیگر نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هرگونه فعالیت در فضای مجازی بود لیکن در بازجویی های پلیسی  و مواجهه با ادله های جرم، به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را اخاذی از قربانیان، انتقام وخصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد.

اصانلو با اعلام اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد،  افزود: شبکه های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و در عین حال تهدید کننده و آسیب زا است که حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب های فراوانی می تواند در پی داشته باشد.

وی به عموم مردم خواست از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورتی‌که شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد می کند از ادامه ارتباط و پاسخگویی اجتناب کرده و مکالمه را ادامه ندهند.

اصانلو به افرادی که در  فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به مزاحمت علیه شهروندان می کنند، هشدار داد از این کار اجتناب ورزند که در غیر این صورت طبق قانون جرایم رایانه ای با خاطیان برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار