دبیر بیست ودومین جشنواره بین المللی تئاترکودک نوجوان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره در۱۲سالن و مکان در شهر همدان بیان داشت: مراسم افتتاحیه این جشنواره ۹ مهر ماه در مکان عمومی و با حضور مردم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 16 September 2015

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان همدان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به تنهایی نمی تواند بار تئاتر کودک و نوجوان کشور را بر دوش بکشد.

به گزارش تابناک همدان؛ شهرام کرمی در نشست خبری بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه رسانه ها سهم عمده ای در رونق تئاتر دارند، اظهار داشت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یک فستیوال در تمام دنیا شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به دلیل پر مخاطب بودن و همراهی با بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوان در همدان از ویژگی بالایی برخوردار است، بیان کرد: همدان می تواند به قطب هنر در ایران تبدیل شود.

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان همدان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه این جشنواره در ۱۲ سالن و مکان در شهر همدان برگزار می شود، بیان داشت: مراسم افتتاحیه این جشنواره ۹ مهر ماه در مکان عمومی و با حضور مردم برگزار خواهد شد.

کرمی از برگزاری بزرگداشت هنرمند و پیشکسوت عرصه تئاتر کشور مرضیه برومند در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان خبر داد و بیان داشت: ۳۲۲ گروه نمایشی و هنرمند متقاضی شرکت در این جشنواره بودند که با توجه به بررسی های انجام شده در نهایت ۴۶ گروه نمایشی با ۱۴۴ اجرا در ۱۲ سالن شهر همدان در این جشنواره حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت آثار در جشنواره مبنای انتخاب بوده است، عنوان داشت: در بخش کودک ۹ اثر، بخش نوجوان ۹ اثر و بخش تئاتر خیابانی نیز ۹ اثر و در قسمت تئاتر دانش آموزی ۳ اثر بروی صحنه می رود.

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در ادامه افزود: ۴۸۰ نفر از هنرمندان استان همدان و سایر استان ها و خارج از کشور در ایام برگزاری جشنواره مهمان این جشنواره هستند.

کرمی به دیگر برنامه های جنبی جشنواره تئاتر کودک نوجوان اشاره داشت و بیان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی و برگزاری کارگاه آموزشی- عملی توسط هنرمند برجسته کشور قطب الدین صادقی که نتیجه آن در روز اختتامیه بروی صحنه خواهد رفت از جمله این برنامه ها است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر اجرا در شهر همدان در سایر شهرستان های استان نیز آثار منتخب بروی صحنه خواهد رفت، اظهار داشت: برگزاری نشست تخصصی، رو نمایی از چهار عنوان کتاب از دیگر برنامه های جنبی جشنواره است.

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان همدان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال بخش بین الملل جشنواره نسبت به سال های قبل پربارتر است، بیان داشت: ۱۰ گروه نمایشی بین المللی در بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت می کنند.

کرمی آثار منتخب بخش بین الملل جشنواره را اعلام کرد و افزود: «پیتر و گرگ» از کشور آلمان به کارگردانی «توامس هانسن»، «نجات مادر» از کشور فنلاند به کارگردانی «اونسو کاتو»، «چهل تکه» از آفریقا به کارگردانی «جوانا امانتس»، «فرزند ابر» از استرالیا به کارگردانی «آنجلس»، «قصه پنگوئن» به کارگردانی «میشل بالته» از ایتالیا، «کنسرو لوبیا» از کشور هندوستان به کارگردانی «راشل ران»، «دنیا گرد» از کشور آلمان به کارگردانی «سیلویا پراتوگون» و «ستاره چشمک زن خواب آلود» از کشور آلمان به کارگردانی «نیلانا نومره» و نمایش خیابانی «پتروشکا» از روسیه از جمله آثار در بخش بین الملل است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت آثار بین الملل در جشنواره موجب آشنایی و تعامل گروه های داخلی با تئاتر کشورهای خارجی می شود، بیان کرد: چند تن از پیشکسوتان کشور آلمان و دو هنرمند از ارمنستان مهمان جشنواره هستند.

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان همدان با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به تنهایی نمی تواند بار تئاتر کودک و نوجوان کشور را بر دوش بکشد، عنوان کرد: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در چارچوب قوانین و آئین نامه ها به رشد تئاتر کودک نوجوان کمک می کند و این جشنواره برآیند فعالیت هنرمندان کشور بوده و ضعف و قدرت جشنواره نتیجه تلاش و کار هنرمندان عرصه تئاتر در کشور است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار