کد خبر: ۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 25 January 2015
رییس بنیاد نخبگان البرز از ثبت نام ۲۰۱ مخترع از استان‌های البرز و تهران در بخش داوری و ۵۸ طرح از مخترعان سطح سه بنیاد، در بخش تجاری‌سازی جشنواره رویش تهران - البرز خبر داد.
دکترجعفر جهان‌پناه، طی سخنانی اظهار کرد: جشنواره‌ اختراعات رويش فرصت مناسبی برای تبديل ايده به ثروت و تسهيل ارتباط مخترعان با سرمايه‌گذاران محسوب می‌شود.
به گزارش ايسنا وی افزود: اطلاع‌رسانی جشنواره اختراعات رویش از اوایل دی ماه سال جاری با ارسال پوستر جشنواره به بیش از ۵۰ دانشگاه، موسسه تحقیقاتی و دستگاه اجرایی استان البرز و ارسال پیامک و پست الکترونیک برای بانک مخترعان استان به منظور شرکت در این جشنواره انجام پذیرفت.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰۱ نفر مخترع از استان های البرز و تهران در بخش داوری جشنواره و ۵۸ طرح از مخترعان سطح سه بنیاد نیز در بخش تجاری‌سازی ثبت نام کرده‌اند.
جهان پناه با تاکید بر اینکه جشنواره در چهار بخش، اختراعات، تجاری‎سازی، سرمایه‌گذاری و مشاوره برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر مخترعین، صنایع مرتبط، شرکت‌های تسهیل‌گر، صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌گذار نیز در این جشنواره حضورخواهند داشت.
رییس بنیاد نخبگان استان البرز افزود: پس از برگزیده شدن اختراع در جشنواره، جایزه نقدی از هفت تا ۱۵میلیون ریال به مخترعان و تسهیلات مالی تا سقف ۵۰ میلیون ریال برای استقرار در پارک علم و  فناوری و تاسیس شرکت‌های نوپا مرتبط با اختراع برگزیده به نهادهای توانمندساز تخصیص داده می‌شود.
وی یادآور شد: علاوه بر حضور مخترعان برگزیده جشنواره‌های سال گذشته در بخش تجاری‌سازی، پارک علم و فناوری استان البرز و چند شرکت دانش بنیان از استان در جشنواره امسال شرکت خواهند داشت و اطلاع رسانی لازم به منظور بازدید دانشگاهیان، موسسات تحقیاتی و صنایع استان از جشنواره انجام شده است.
لازم به ذکر است جشنواره رویش تهران و البرز از هفت لغایت ۹ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو استان تهران و به میزبانی بنیاد نخبگان استان تهران برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار