شهردار همدان خبر داد:
شهردار همدان گفت: در ادامه توسعه اقدامات فرهنگی مدیریت شهری همدان، تفاهم نامه همکاری بین شهرداری همدان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در خصوص انتقال و راه‌اندازی موزه آمادای در یادمان فرهنگی عین القضات همدانی منعقد شد، این تفاهم نامه همکاری به مدت ۱۰ سال منعقد شده است که قابلیت تمدید جهت سال‌های آینده با شرایط جدید را نیز خواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹ 02 June 2021
عباس صوفی افزود: در مفاد این تفاهم نامه آماده‌سازی و مهیا کردن محل انتقال موزه یادمان عین‌القضات همدانی و بسترسازی مناسب با توجه به طرح تهیه شده توسط کارگروه اجرایی، تامین امنیت و نگهداری اشیا موزه، انتقال قسمت مردم شناسی و تاریخ طبیعی به مجموعه فرهنگی، آموزشی و گردشگری عین القضات، جابجایی، حمل و استقرار اشیاء در یادمان عین القضات همدانی در فاز اول موزه مردم‌شناسی و در فاز دوم موزه تاریخ طبیعی بر اساس نظر کارگروه اجرایی و سایر موضوعات مطرح شده است.

به گزارش تابناک همدان، شهردار همدان در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری اظهار کرد: علی رغم فعالیت چند وجهی شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمایت و عمرانی، توجه به ابعاد گوناگون موضوعات فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری همدان در سال‌های اخیر بوده است، که در کنار توجه به این موضوعات در حوزه‌های دیگر نظیر گردشگری، آموزش شهروندی، ورزش محلات، فراهم کردن بستر مشارکت مردم با تشکیل همیاران محلات و ... با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود ورود کرده ایم که خوشبختانه اتفاقات خوب و کم نظیری را در سطح کشور داشته ایم.

وی عنوان کرد: تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در خصوص انتقال و راه‌اندازی موزه آمادای در محل یادمان فرهنگی عین القضات همدانی اتفاق خوب و موثری در زمینه توسعه مباحث فرهنگی و گردشگری است که جا دارد از دیدگاه مناسب و فرهنگی مسولان این دانشگاه تقدیر کنم.

شهردار همدان با بیان اینکه مسولیت هدایت، کنترل و نظارت این موزه بسیار سخت است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های سایر سازمان‌های مرتبط با حوزه فرهنگی و گردشگری شهر در قالب امضای تفاهم نامه‌های همکاری در جهت توسعه اهداف گردشگری و معرفی و شناساندن ظرفیت‌های بی نظیر همدان به شهروندان و گردشگران و همچنین پر کردن اوقات فراغت مردم بسیار موثر است که خوشبختانه شاهد همکاری این دستگاه‌ها با مدیریت شهری همدان در جهت تحقق اهداف موردنظر هستیم.

صوفی ادامه داد: سال گذشته و در راستای توسعه گردشگری موفق شدیم در خصوص راه اندازی یک مسیر گردشگری خوب با یونسکو به تفاهم برسیم که این موضوع بعد از دوران پسا کرونا برای معرفی در منطقه و جهان به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی در این باره افزود: سه استان همدان، سنندج و کرمانشاه با محوریت همدان به عنوان دروازه ورودی این مسیر گردشگری غرب کشور تعریف شده است که یونسکو در این خصوص مشارکت خواهد داشت که یکی از زیرساخت‌های مهم این سیر گردشگری وجود موزه است که باید در این حوزه بیشتر از قبل کار کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه فرهنگی بیان کرد: شهرداری یک نهاد خدمت رسان با مشغله بسیار زیاد است که خوشبختانه شاهد توجه به موضوع گردشگری و راه اندازی موزه در این نهاد عمومی هستیم که در معرفی همدان و جذب گردشگر داخلی و خارجی حایز اهمیت است.

مرتضی قائمی با تقدیر از توجه مدیریت شهری همدان به این حوزه گفت: موزه آمادای در دو بخش مردم شناسی و طبیعت بسیار غنی است که قابلیت توسعه دارد و دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به ماموریت ذاتی خود در جهت توسعه و گسترش مباحث و موضوعات فرهنگی همراهی و همکاری لازم را با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان خواهد داشت.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در ابتدای این مراسم گفت: امضا این تفاهم نامه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اقدام خوبی در راستای معرفی همدان، پرکردن اواقت فراغت شهروندان، جذب گردشگر و توسعه مجموعه موزه‌ای در همدان است.

روح اله وجدی هویدا افزود: سیاست شهرداری مبنی بر ایجاد مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی و گردشگری است که در این خصوص برخی از فاز‌های مجموعه موزه‌ای در یادمان عین القضات همدانی در خصوص معرفی همدان و مردم شناسی در حال تکمیل است که در همین رابطه با صحبت‌های کارشناسی ضورت گرفته با مسولان دانشگاه آزاد اسلامی به نتایج خوبی رسیدیم و به زودی آثار موزه آمادای به این مکان منتقل و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این مجموعه موزه بلدیه با هدف معرفی تاریخ و هویت شهر همدان از دوران بلدیه تا به امروز در دستور کار سازمان قرار دارد که بعد از تکمیل در دسترس عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.
وجدی بیان کرد: در این مجموعه موزه‌ای مرکز همدان شناسی مادستان نیز تعریف شده تا تمامی آثاری که در حوزه‌های مختلف مقاله ای، کتاب، فیلم، موسیقی و ... در حال تهیه و جمع بندی است که می‌تواند یک مرکز پژوهشی خوب برای شهروندان و علاقمندان به این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار سند با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان جمع آوری و اسکن شده است و در این مرکز نگهداری خواهد شد، تصریح کرد: تالار مشاهیر و مفاخر شهر همدان نیز در این مرکز راه اندازی شده است که تاکنون تعدادی از سردیس‌ها و زندگی نامه مشاهیر و مفاخر همدان نصب شده است.

وجدی در خاتمه گفت: بعد از امضای تفاهم نامه کارگروه تخصصی و اجرایی در این زمینه تشکیل خواهد شد.

منبع: واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار