تابناک- فرزندان شهدا در دیدار با معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن معرفی برنامه های کانون پدران آسمانی هرمزگان بر لزوم تثبت تکریم خانواده شهدا در جامعه تاکید کردند.
کد خبر: ۹۷۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 04 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس اعضای کانون پدران آسمانی هرمزگان با سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دیدار کردند.
مهدی احترامی رئیس کانون پدران آسمانی هرمزگان در این دیدار اظهار داشت : برنامه های کانون پدران آسمانى كه در بندرعباس با همت و کمک مردم و همچنين هميارى فرزندان شهدا انجام گرفته است؛ همواره مورد استقبال مردم قرار گرفته است و عملکرد رضایت بخش بوده است.

 

وى افزود: یکی از وظایف ما این است که فرزندان شهدا در سطح استان را گرد هم جمع کنیم و خوشبختانه در اين امر تا حدودی موفق بوده ایم.


فرزند شهيد احترامی عنوان كرد : ما در روز در روز پدر به جاى نشستن در خانه و در كنج عزلت گزیدن و غصه خوردن در سطح شهر حضور پیدا کردیم و با مراجعت به گلزار شهدا برای پدران آسمانى خود مراسم شكوهمندى برگزار کردیم.


رئیس کانون پدران آسمانی تاکیدکرد: ویژه برنامه پدران آسمانى که به مناسبت روز پدر برگزار شد و از دیگر اقدامات ما در هرمزگان نامگذاری بلواری تحت عنوان پدران آسمانی در شهر بندرعباس که مرکز تجارت کشور محسوب می شود بود.

 

احترامی خاطرنشان کرد : مجموعا قریب به 20 تا 25 برنامه ویژه در کانون پدران آسمانی برای جامعه هدف اجرا شده است و به جرات می توان گفت این کانون بيشتر از يک سازمان فرهنگی در كل سال با وجود اینکه سازمان های فرهنگی بودجه های قابل توجهی هم در اختیار دارند برنامه فرهنگی اجرا کرده ایم.

کاش آقای ناوکی زودتر مدیر کل می شد

مهندس غلامحسینی از دیگر حضار این جلسه نیز از اقدامات آقای ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ایشان واقعا زحمت کشیدند و مثل یک پدر در کنار ما بودند و من می گویم ای کاش ایشان زودتر مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان می شدند.


وی افزود: متاسفانه ما یک جلسه هم نتوانستیم با استاندار هرمزگان برگزار کنیم تا مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران استان هرمزگان را مطرح کنیم.

تکریم خانواده های شهدا باید در جامعه جا بیفتد


دکتر مریم پاسالار نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان اظهارداشت: تنها مطالبه جدی فرزندان شهدا توجه به عزت نفس آن ها است چرا که فرزندان شاهد با اینکه از سطح بالای تحصیلی و علمی برخوردار هستند به درستی از ظرفیت هایشان در جامعه استفاده نمی شود.


وی افزود: بیشترین استفاده از فرزندان شهدا در پستها که در سطح متوسط هست قرار دارند انجام می شود و سهم قابل توجهی در پست های عالی کشوری برایشان قائل نشده است که بعضا نارضایتی هایی ایجاد می کند.


پاسالار بیان کرد: بنده در حال حاضر در شهرداری بندرعباس مشغول به کار هستم اما متاسفانه احترام و عزتی که باید به عنوان فرزند شهید در محل کارم برای من قائل شوند را نمی بینم لذا نیاز است برای جا انداختن موضوع تکریم خانواده شهدا در جامعه بیشتر تلاش شود.


وی عنوان کرد: از زمانی آقای ناوکی بعنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شده اند شاهد ایجای فضای مثبت تری در تعامل با فرزندان شهدا از سوی بنیاد شهید بوده ایم و حمایت های بی دریغ ایشان همواره نثار فرزندان شهدا شده است


مهاجرپذیری در آزمون های استخدامی به ضرر ایثارگران استان است


خانم دهقانی بیان کرد: استان هرمزگان یکی از استان های مهاجر پذیر است؛این مهاجر پذیری هم به ضرر ایثارگران بومی و هم به ضرر افراد بومی شده است؛ ما چند وقت پیش آزمون استخدامی آموزش و پرورش را داشتیم و فرزندان ایثارگر از استانهای دیگر در هرمزگان قبول شدند که خواه ناخواه چند سال دیگر باید انتقالی بگیرند و به شهر خود بازگردند.

وی تاکید کرد: ما چند فرزند شهید داشتیم که در آزمون استخدامی امسال پذیرفته نشدند؛ فرزند شهیدی که در دور افتاده ترین منطقه جاسک زندگی می کند در شهر خودش پذیرفته نشده است؛ این موضوع در استان ما خیلی به فرزندان ایثارگران ضرر می زند.

در محل شهادت شهدای ایرباس فانوس دریایی ساخته شود


حسام الدین انصاریان در این نشست اظهار داشت: در 33 سالی که از حمله ضد بشری آمریکا به هواپیمای ایرباس ایرانی می گذرد نتوانسته ایم حتی یکبار مراسمی بگیریم که در شان این شهدا باشد و نتوانسته ایم به صورتی عمل کنیم که این مراسم تاثیرگذاز باشد.


وی افزود: در شهر بندرعباس هیچ یادمانی از شهدای ایرباس وجود ندارد و با توجه به اینکه همه درگیری های نظامی با نیروهای آمریکایی در مرزهای آبی هرمزگان بوده است برای شهدای این درگیری ها هم یادمانی وجود ندارد.


انصاریان بیان کرد: سالیان سال است که صحبت کردیم یک فانوس دریایی در نزدیک ترین مکان سرزمینی به محل شهادت شهدای ایرباس یعنی جزیره هنگام ساخته شود اما کوتاهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر با دیپلماسی فرهنگی و هنری مطالب را جلو ببریم بهتر و تاثیرگذار تر می توانیم در دل مردم جای بگیریم.

دکتر آرامش تاکید کرد: در سال گذشته در مجموعه نفت بالغ بر 200 سهمیه برای جذب نیروی فرزندان شهدا گرفته شده است و تلاش کردیم که این افراد باید از استان هرمزگان باشد.


وی عنوان کرد: در جلساتی که گرفته شد مصوب شد که از این سهمیه 100 نفر فرزند شهید هرمزگانی باشند؛ این موضوع بالغ بر 10 ماه است دارد پیگیری می شود و اعتقاد دارم در ستاد تهران دارد دست کاری می شود که این امر محقق نشود.


آرامش بیان کرد: از 2 هفته پیش از آن صد نفری که مجوز بچه های شهید نبود 16نفر سرکار آمدند اما هنوز برای فرزندان شهید در وزارت نفت دستوری صادر نشده است.


وی خواستار تسریع و تخصیص سهمیه ویژه واکسن کرونا به همسران شهدا شد.


دکتر بزرگر مشاور ایثارگران استانداری هرمزگان تاکید کرد: برای جذب فرزندان شاهد هرمزگانی در وزارت نفت سنگ اندازی می شود و یک سری اخبار دروغ از جانب مدیران شرکت نفت منتشر می شود.

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار