رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان همدان گفت: تعداد نقاط پرتصادف استان همدان ۵۲ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۹۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ 02 September 2021

کاهش ۵۲ درصدی نقاط پرخطر استان همدان

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان همدان گفت: تعداد نقاط پرتصادف استان همدان ۵۲ درصد کاهش یافته است.
 
ابوالفضل ایرجی امین در خصوص  اقدامات صورت گرفته در رفع نقاط حادثه خیز استان همدان، در گفتگو با تابناک همدان، گفت: تصادف ممکن است در هر نقطه‌ای از جاده رخ دهد، اما در برخی از نقاط فراوانی تصادفات ممکن است نسبت به نقاط دیگر بیشتر باشد که با انجام مطالعات و محاسبات آماری بروی برخی پارامتر‌ها از قببل تعداد و نوع تصادفات رخ داده در دوره‌های سه ساله نقطه پر تصادف یا دارای تصادف شناسای می‌شود.

 ایرجی امین گفت: با انجام مطالعات یاد شده بروی تصادفاتی از حیث تعداد و نوع آن‌ها (خسارتی٫جرحی و فوتی) و همچنین دیگر پارامتر‌ها که در بازده زمان ۱۳۹۱ الی ۹۴ رخ داده بود مجموعا ۷۰نقطه پرتصادف و ۴۶ نقطه دارای تصادف شناسایی شد.

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌ها گفت: اولین اقدام این بود که برای همه ۱۱۶ نقطه تامین حداقل الزامات ایمنی در تمامی نقاط اجرایی شد اقدام بعدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آشکار سازی ۷۰ نقطه پر تصادف بر مبنای نشریات مربوطه بوده است. 

وی تاکید کرد: رفع یک نفطه حادثه خیز فقط با نصب تابلو و علایم ایمنی میسر نمی‌شود لذا با توجه به نقایص احتمالی موجود در هر نقطه باید نسبت به انجام اقداماتی متناسب با معایب موجود اقدام نمود به همین منظور این اداره کل با همکاری پلیس راه و مسئولین ذیصلاح نسبت به بازدید و بررسی دقیق از تک تک نقاط اقدام نمود و نهایتاً مشاور یاد شده نسبت به تهیه طرح‌های اصلاحی اقدام نمود لذا پس از بررسی‌های مجدد به روی طرح های اولیه طرح‌های نهایی تهیه و تبیین شد و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ گردید.

ایرجی امین ادامه داد: پس از ابلاغ طرح‌ها با توجه به امکانات موجود یعنی نیروی انسانی و ماشین آلات در دسترس بصورت امانی شروع به رفع این نقاط شد که با امکانات یاد شده تعداد ۲۷ نقطه حادثه خیز رفع شد همچنین بعد از تامین و تخصیص اعتبار تعداد ۲۶ نقطه دیگر نیز رفع شد که در مجموع ۵۳ نقطه رفع گردید.

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان همدان تصریح کرد: به منظور بهبود شرایط تردد جاده‌ای و کاهش سوانح ناشی از آن علاوه بر نقاط مصوبه یاد شده اقدامات از قبیل: احداث و تکمیل هفت دستگاه زیرگذر واصلاح طرح هندسی ۱۲ پیچ و تقاطع انجام شده است.

وی خاطر نشان ساخت:  در نقاطی که مستعد تصادف می‌باشند نیز اقدامات از قبیل: ایمن سازی سد گاردریل، اصلاح شیب شیروانی، تسطیح شانه خاکی، احداث پارکینگ و دوربرگردان استاندارد و مواردی از این قبیل صورت گرفته است. 

ایرجی امین اشاره کرد: : در سال ۱۳۹۹ با همکاری پلیس راه محترم تمام نقاط موجود در راه‌های استان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۸۳ نقطه به عنوان نقاط پر تصادف اولیه شناسایی شد و این نقاط توسط سازمان متبوع در حال بررسی می‌باشد که تمام آن نقاط یا درصدی از آن‌ها در سنوات آینده ابلاغ خواهد شد.

وی گفت:  تعداد نقاط حادثه خیز از ۱۱۶ نقطه  به ر 83 نقطه تقلیل یافته است که خود نشانگر تاثیر مثبت اقدامات صورت گرفته است و با بررسی دقیق‌تر مشخص شد که از ۷۰ نقطه پرتصادف تنها 34 نقطه مجددا انتخاب شده اند و در نتیجه دیگر جزو نقاط پرتصادف نمی‌باشد یعنی تعداد نقاط پرتصادف ۵۲ درصد کاهش یافته است.

ایرجی امین گفت: با توجه به مبلغ اعتبار تامین شده هر ساله نسبت به رفع نقاط پرتصادف و دارای تصادف برمبنای طرح‌های کم هزینه زود بازه اقدام خواهد شد.
 

لازم است این علائم را همه بشناسند


رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه ها گفت: دیدن تابلو فسفری، چراغ چشمک زن در جاده ها وشیار لرزاننده هشدار دهنده این است که تصادفات در این نقاط بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار