دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین مذاهب مختلف است

خطیب جمعه لار تاکید کرد: البته ازسوی دیگر نیز دشمن بیکار ننشسته و به دنبال ایجاد تفرقه، اختلاف افکنی ها و دامن زدن به چنددستگی های مذهبی ، قومی و فرقه ای است؛ چون اهداف پلیدش از این راه و مسیر دست یافتنی تر است.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 30 October 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام محمد رمضانی در خطبه‌های نماز جمعه لار اظهار داشت: نظام، امروز به دنبال حاکمیت و بسترسازی برای پیاده سازی تمدن نوین اسلامی است.

وی تصریح کرد: برپایی و پیاده سازی این تمدن نیز زیرساخت و بستر مناسب می خواهد؛ علم و صنعت و پیشرفت های قابل توجه در حوزه های گوناگون می طلبد و البته آرامش و امنیت که از مهمترین و ضروری ترین ابزار برای تحقق این راهبرد است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پیش نیازهای تولید و تامین امنیت که به دنبال آن نیز تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت همین وحدت و حاکمیت انسجام ملی در میان همه اقوام، ادیان و مذاهب گوناگون در متن این نظام الهی و توحیدی است.

خطیب جمعه لار تاکید کرد: البته ازسوی دیگر نیز دشمن بیکار ننشسته و به دنبال ایجاد تفرقه، اختلاف افکنی ها و دامن زدن به چنددستگی های مذهبی ، قومی و فرقه ای است؛ چون اهداف پلیدش از این راه و مسیر دست یافتنی تر است.

رمضانی یادآور شد: به همان میزان که اختلاف و دودستگی ها مهمترین راهبرد دشمن است؛ بدانیم که پاشنه آشیل و نقطه ضعف ملت های مسلمان برای ضربه خوردن و تحقیرشان نیز همین است.

او گفت: فرقه های مختلف مذهبی و اهل تشیع و تسنن آنقدر نقاط اشتراک و مسیرهای رسیدن به وحدت دارند که می توان با چنگ زدن به این گنجینه های ارزشمند و مشترک هیچگاه در دام فریب و ترفندهای دشمنان قرار نگیرند و با وحدت و انسجام مایه عزتمندی و رشد و تعالی اسلام را نیز فراهم آورند.

وی با تقدیر از بانیان و متولیان امر در برگزاری همایش های مختلف وحدت در شهرهای مختلف در جنوب فارس نیز گفت: مردم این مناطق با تاسی از بزرگان دینی در منطقه سالهاست در اوج وحدت و انسجام و همدلی در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند و حتی الگویی برای دیگر مناطق هستند.

خطیب جمعه این هفته لار گفت: آیین دین مبین اسلام چنان خردمندانه و بر پایه منطق بر ضرورت وحدت و انسجام تاکید داشته که برای تحقق آن نیازی به هیچ ابزار و قهرو وجبرو فشار نیست و مسلمانان می توانند با وجود برخی اختلافات فقهی و کلامی اما با منطق و تکیه بر نقاط مشترک مایه عزتمندی، شرف ، پیشرفت و اقتدار روزافزون در شرایط کنونی را فراهم کنند.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار